Polecane artykuły

Identyfikacja wizualna marki – czy jest istotna?

Profesjonalna identyfikacja wizualna marki to podstawa sukcesu każdej firmy. Badania pokazują, że dzięki odpowiedniej strategii visual identity możliwy jest znaczny wzrost przychodów – nawet o ponad 20%. Jak to wygląda w praktyce? Na czym polegają działania z zakresu identyfikacji wizualnej i dlaczego są tak istotne?

Co to jest identyfikacja wizualna?

Indywidualne grafiki, odpowiednio dobrane kolory, sposób prezentacji treści – każdy z tych elementów stanowi ważną część identyfikacji wizualnej. Wpisuje się ona w jedną z najskuteczniejszych form promocji, jaką jest marketing relacji. Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie https://www.karlsbad.pl/, popularnej agencji marketingowej z Warszawy.

Celem visual identity jest wypracowanie spójnej charakterystyki marki, a to stanowi kluczowy aspekt rozwoju firmy niezależnie od branży. Odpowiednia strategia pozwala skonstruować unikalny i atrakcyjny wizerunek – taki, który można w prosty sposób zapamiętać. Wszystko po to, aby wyróżnić się na tle konkurencyjnych firm i dotrzeć do klientów.

Side view of businessman analyzing chart in office

Dlaczego wizerunek marki jest istotny?

Tylko 0,05 s – tyle czasu wystarcza użytkownikom, aby wyrobić sobie zdanie na temat firmowej strony www. Nietrudno się domyślić, że kluczową rolę odgrywają tutaj elementy graficzne, które najbardziej absorbują uwagę odbiorców. Oczywiście dotyczy to nie tylko witryny internetowej, ale również profilu w mediach społecznościowych oraz tradycyjnej formy reklamy.

Wizualny wizerunek marki powinien być spójny w obrębie każdego z wyżej wymienionych kanałów. Pozwala to potencjalnym i aktualnym klientom zapamiętać konkretną markę. W ten sposób zwiększa się prawdopodobieństwo kolejnej interakcji z firmą, a przedsiębiorstwo sukcesywnie zyskuje grono lojalnych klientów.

Businesswoman working in office

Visual identity w praktyce

Działania z zakresu identyfikacji wizualnej wymagają oczywiście odpowiedniej strategii. Podstawą do jej stworzenia są zaawansowana analiza konkurencji i profesjonalne badania konsumenckie.

Jak już wspomniano, wizerunek powinien być spójny we wszystkich kanałach. Z tego powodu visual identity dotyczy nie tylko graficznych aspektów firmowej strony internetowej, ale również biznesowych profili w social media.

Poza istotną częścią digital marketingu identyfikacja wizualna marki obejmuje także tradycyjną przestrzeń reklamową. Mowa tutaj na przykład o atrakcyjnych materiałach POS, które są ważnym narzędziem promocji – zarówno dla sklepów stacjonarnych, jak i firm usługowych.

Artykuł zewnętrzny

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*