Polecane artykuły

Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych

W związku z tym, jak istotną rolę w dzisiejszych czasach odgrywa Internet, niemal każde przedsiębiorstwo posiada opublikowaną na jego łamach swoją stronę www, a niektórzy prowadzą nawet sklepy internetowe. Jak się jednak okazuje, konkurencja w sieci jest na tyle duża, że wyżej wspomniane można odnaleźć tylko wtedy, kiedy wpiszemy do przeglądarki ich adres url. Jeżeli jednak zależy nam na tym, aby móc pozyskać nowych klientów właśnie za pośrednictwem Internetu, powinniśmy doprowadzić do sytuacji, kiedy na stronę naszej firmy będą trafiały osoby poszukujące sprzedawanych przez nas produktów lub usług, jakie świadczymy. Aby tak się stało, koniecznym jest rozpoczęcie pozycjonowania stron www.

Czym jest pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron, jak i również sklepów internetowych polega na wykonaniu szeregu czynności, których celem jest doprowadzenie do sytuacji, kiedy po wpisaniu danej frazy kluczowej w wyszukiwarce internetowej, pojawią się one na wysokim miejscu w wynikach wyszukiwania. O jakich czynnościach mowa? Mianowicie o linkach do naszej strony lub sklepu internetowego, które publikowane są na innych stronach. Im więcej ich będzie w sieci, tym lepsze efekty pozycjonowania witryny uzyskamy.

Jak się okazuje, w związku z tym, że algorytmy wyszukiwarek wciąż ulegają zmianom, zmieniają się również metody pozycjonowania stron. Niegdyś dużo łatwiej można było osiągnąć wysokie wyniki wyszukiwania, niż ma to miejsce teraz. Wszystko zmieniło się przez to, że tak zwane roboty weryfikują jakość linków odsyłających do danej strony www, aby jednocześnie zapobiec nieuczciwym praktykom w sieci. W związku z tym pozycjonowaniem witryn internetowych powinni zajmować się specjaliści, którzy dokładnie wiedzą na co można sobie pozwolić, a co będzie potraktowane jako podejrzane przez robota w wyszukiwarce. Co ważne, nieumiejętne i zbyt agresywne pozycjonowanie stron może nawet zaszkodzić naszej witrynie.

Jakie są metody pozycjonowania witryn i sklepów internetowych?

Przede wszystkim pozycjonowanie strony, bez względu na to czy stanowi ona jedynie wizytówkę naszej firmy, czy jest to sklep internetowy, powinniśmy rozpocząć od jej optymalizacji. Chodzi tutaj głównie o to, aby spełniała ona określony wymogi, które będą stanowiły podstawę do jej pozycjonowania. W związku z tym, należy zadbać o odpowiednią długość tytułu strony, który nie powinien przekraczać 70 znaków. Kolejnym etapem, jest stworzenie nagłówków zawierających ważne dla naszej strony słowa kluczowe. Należy też zadbać o linkowanie wewnątrz strony, odpowiednią adresację podstron, a także zawarcie słów kluczowych w tekstach publikowanych na stronie, dobrym przykładem tego rodzaju działań jest strona przedsiębiorstwa Dorabianie Kluczy Kubiś. Powinniśmy pamiętać o tym, że już na tym etapie rozpoczynamy tak naprawdę pozycjonowanie witryny internetowej.

pozycjonowanie stron internetowych w Olsztynie

Kiedy wyżej wspomniane zostanie już wykonane, następnym etapem w drodze do osiągnięcia jak najlepszych efektów pozycjonowania strony www, jest rozpoczęcie jej katalogowania. Na czym ono polega? Na umieszczaniu odnośników do naszej witryny lub sklepu w różnorodnych katalogach. Warto pamiętać jednak o tym, aby czynność tą wykonywać z umiarem, ponieważ zbyt duża ilość odnośników do strony może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego. W związku z tym traktujmy pozycjonowanie witryny z zastosowaniem katalogów, jako coś dodatkowego, a nie podstawowego.

Kolejnym sposobem pozycjonowania witryny jest umieszczanie artykułów tematycznych na dedykowanych temu stronach www. Ważnym jest, aby wyżej wspomniane były unikalne, merytoryczne oraz zawierały słowa kluczowe będące odnośnikami do naszej strony. Należy pamiętać jednak, aby tą formę pozycjonowania witryn stosować w niewielkich ilościach, ponieważ ze względu na dosyć mocne nadużycia przez branżę SEO, zaczęła być ona piętnowana przez roboty w wyszukiwarkach.

Dobrym sposobem na skuteczne wypozycjonowanie strony internetowej, jest zastosowanie tak zwanego marketingu szeptanego. Polega on na umieszczaniu na forach internetowych czy różnorodnych grupach w mediach społecznościowych komentarzy czy postów, których celem jest odesłanie danej grupy użytkowników właśnie pod adres naszej strony, czy sklepu internetowego. Szeptacze, bo tak kolokwialnie nazywają się osoby wykonujące tego typu zajęcie, powinny robić to w bardzo subtelny i umiejętny sposób. W innym wypadku może okazać się, że efekt będzie przeciwny do tego, który miał zostać osiągnięty.

Na pozycję witryny internetowej w sieci, najlepszy wpływ mają media społecznościowe oraz blogi. W związku z powyższym, dobrym rozwiązaniem zarówno dla witryny internetowej jak i sklepu online, jest prowadzenie wyżej wspomnianych i publikowanie na ich łamach linków odsyłających do danej strony. Ten sposób pozycjonowania stron jest niezwykle wartościowy, nie mniej jednak trzeba pamiętać o systematycznych działaniach w tym obszarze. Publikowanie wartościowych treści zarówno na profilach w social mediach, jak i pisanie interesujących artykułów blogowych zawierających istotne dla naszego biznesu frazy kluczowe, pozwoli na osiąganie coraz wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania.

Artykuł sponsorowany

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*