Wiadomości

Ponad pół miliarda zł na szybsze i komfortowe podróże po Warmii i Mazurach

Skrócenie czasu przejazdu nawet o 70 minut i zdecydowanie większy komfort dla pasażerów kolei w województwie warmińsko-mazurskim, to planowane efekty prac na linii Działdowo – Olsztyn (nr 216) i Szczytno – Ełk (nr 219). PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg i do 2020 roku planują wykonać prace za ponad 564 mln zł z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły postępowania przetargowe na realizację dwóch projektów z w ramach PO Polska Wschodnia: „Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo – Olsztyn” oraz „Prace na linii kolejowej nr 219 na odcinku Szczytno – Ełk”. Tym samym, PLK z POPW ogłosiła siedem z ośmiu projektów na kwotę ponad 1,7 mld zł.

– Dzięki realizacji ogłoszonych przetargów o wartości ponad poł miliarda zł poprawi się komunikacja m.in. w województwie warmińsko-mazurskim. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w 2016 r. ogłosiły przetargi na kwotę 27 mld zł, w tym na 7 z 8 projektów z istotnego dla kraju Programu Operacyjnego Polska Wschodnia o wartości 1,7 mld zł. – mówi Ireneusz Merchel, prezes PLK.

Zdecydowanie szybsze podróże, wygodniej na peronach

Efekty rewitalizacji linii będą szczególnie odczuwalne dla podróżujących między Szczytnem a Ełkiem, gdzie czas przejazdu skróci się aż o 1 h 10 minut. O 11 minut skróci się również czas przejazdu pociągów pasażerskich na trasie Działdowo – Olsztyn.

Na rewitalizowanych trasach PLK planuje poprawić standard obsługi podróżnych. Perony będą wygodniejsze. Każdy zostanie wyposażony w wiaty, ławki i funkcjonalne oświetlenie. Poprawi się oznakowanie i informacja o kursowaniu pociągów.

Na obu liniach planowana jest kompleksowa wymiana torów i 57 rozjazdów – ważnych elementów linii kolejowej. Na odcinku między Ełkiem a Szczytnem zlikwidowane będzie m.in. ograniczenie prędkości do 30 km/h, a pociągi pasażerskie pojadą tam z prędkością maksymalną 120 km/h. Poprawią się warunki do przewozu ładunków – składy towarowe pojadą 80 km/h. Również szybciej pojedziemy na linii Nidzica – Olsztyn oraz Działdowo – Nidzica do 140 km/h.

Sprawne i bezpieczne podróże będą możliwe dzięki wymianie i remontowi urządzeń sterowania ruchem kolejowym m.in. na stacjach Spychowo, Drygały, Pisz. Poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zwiększy również przebudowa prawie 150 przejazdów kolejowo – drogowych.

Rewitalizacja obejmie w sumie 330 obiektów inżynieryjnych, m.in. mosty i wiadukty kolejowe.
Realizacja projektów przewidziana jest w formule „Projektuj i Buduj”. Podpisanie umów planowane jest na koniec 2017 roku, a zakończenie w 2020 roku.

Program Operacyjny Polska Wschodnia 8 projektów na kwotę 2,1 mld zł

  • Poprawa dostępności kolei we wschodnich województwach
  • Sprawniejszy transport towarów, rozwój gospodarki
  • Powstanie Wschodniej Magistrali Kolejowej

Wszczęte postępowania 7 z 8 projektów na kwotę ponad 1,7 mld zł

Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla projektu pn. Prace na liniach kolejowych nr 68, 565 na odcinku Lublin- Stalowa Wola Rozwadów wraz z elektryfikacją – 15.04.2016 r., w dniu 15.12.2016 r nastąpiło otwarcie ofert.

Od 28 do 31 grudnia 2016 r. 6 projektów za ok 1,2 mld zł

1) Roboty budowlane dla projektu pn.: „Prace na linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko Kamienna – Sandomierz”
2) Wykonanie robót budowlanych w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 219 na odcinku Szczytno – Ełk”
3)Wykonanie robót budowlanych w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo – Olsztyn”
4) Roboty budowlane i projektowanie dla projektu „Prace na linii kolejowej nr 31 na odcinku gr. województwa – Czeremcha – Hajnówka”
5) Roboty budowlane dla projektu „Prace na linii kolejowej nr 52 Lewki – Hajnówka” – planowana
6) Roboty budowlane dla projektu „Prace na linii kolejowej nr 32 na odcinku Białystok – Bielsk Podlaski (Lewki)”

Postępowanie planowane do wszczęcia w II połowie 2017 r.

Prace projektowe dla projektu pn.: „Prace na liniach kolejowych nr 25, 74, 78 na odcinku Stalowa Wola – Tarnobrzeg/Sandomierz – Ocice/Padew”.

Źródło: PKP PLK SA

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*