Polecane artykuły

Kiedy warto nagradzać pracowników?

Nagradzanie pracowników stanowi wyraz uznania dla ich dokonań w życiu zawodowym. To także doskonałe narzędzie motywacyjne, które zachęca do dalszego wysiłku i starań. Pracodawcy powinni więc wręczać nagrody podwładnym, zwłaszcza wtedy, gdy wykazują się oni wyjątkowo dużym zaangażowaniem.

Jak można nagradzać pracowników?

Istnieje wiele sposobów nagradzania pracowników. Najpopularniejszy z nich to finansowe premie. Taki dodatek do wynagrodzenia spodoba się większości osób, ponieważ pozwala na wykorzystanie pieniędzy w dowolny sposób.

Mimo to coraz większą popularność zyskują także pozapieniężne nagrody. Dostarcza ich, np. firma Edenred, specjalizująca się w oferowaniu różnego typu benefitów pozapłacowych. Wśród ciekawych metod premiowania warto wymienić chociażby karty sportowe, bony żywieniowe czy dofinansowanie wstępu do instytucji kultury. Co ważne, tego typu nagrody są przystosowane do potrzeb konkretnej osoby, przez co można je wykorzystać wedle własnych preferencji. Otrzymując taki rodzaj premii, pracownik sam decyduje, w jakim miejscu wykorzysta daną kartę i bon, co daje mu dużą swobodę działania.

W przypadku wyjątkowych sukcesów zawodowych warto jednak postawić na większą nagrodę. Bez wątpienia jest nią dofinansowanie wakacyjnego wyjazdu, nie tylko dla pracownika, ale również jego dzieci. Tego typu premia za zasługi dla firmy z pewnością będzie satysfakcjonująca. Z łatwością można bowiem dostosować ją do własnych upodobań – każda osoba we własnym zakresie decyduje, gdzie spędzi wymarzony urlop i na co przeznaczy środki z wakacyjnej karty. Co ważne, taka nagroda nie tylko poprawia samopoczucie pracownika, ale również podnosi jego satysfakcję z pracy i motywuje go do dalszych starań. Pozwala mu także odpowiednio się zrelaksować i zebrać siły do działania.


Kiedy warto wręczyć nagrodę pracownikowi?

Okazji do wręczenia nagrody w pracy może być wiele. Zazwyczaj jednak takie świadczenia przyznawane są w ramach doceniania wzmożonych starań i wysiłków pracowników. Istotne jest bowiem premiowanie proaktywnej postawy – w rzeczywistości korzysta na tym nie tylko nagradzana osoba, ale i cała firma. Pozostali współpracownicy dostrzegają bowiem, że odpowiednie zaangażowanie jest zauważane przez przełożonych, przez co często sami zaczynają bardziej przykładać się do swoich obowiązków.

Nagrody warto więc przyznawać w momencie osiągania przez pracowników mniejszych lub większych sukcesów zawodowych. Mogą być nimi, np. zakończenie ważnego projektu, wypracowanie dobrego wyniku sprzedażowego czy pozyskanie bardzo ważnego klienta. Wiele zależy w tym przypadku od profilu działalności danej firmy, dlatego też pracodawca sam musi ustalić, jakie osiągnięcia będą premiowane.

Ponadto, uznanie należy się pracownikom, którzy od dłuższego czasu pracują w jednej firmie. Premia stanowi wówczas doskonały sposób na docenienie ich lojalności i wieloletniego zaangażowania w rozwój przedsiębiorstwa. Oprócz tego warto wręczać nagrody jubileuszowe, które związane są z długim stażem pracy zawodowej.

Artykuł sponsorowany

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*