Wiadomości

Van Pur kupił Browar Braniewo od Grupy Żywiec. Firmy sfinalizowały transakcję

W dniu 21 grudnia Van Pur S.A. i Grupa Żywiec podpisały umowę sprzedaży Browaru Braniewo, po tym jak UOKiK wydał zgodę na przejęcie przez Van Pur S.A. 100 proc udziałów w spółce Browar Braniewo Sp. Z o.o., praw do marek „Kuflowe”, „Braniewo” oraz „Jasne, że Pełne”, a także nieruchomości i aktywów związanych z produkcją tych piw w browarze.

Van Pur nie zwalnia tempa, pomimo panującej pandemii, firma wzmacnia swoją pozycję rynkową. Według raportu przygotowanego przez firmę Delloite, niemal sześć na dziesięć polskich firm odczuło negatywny wpływ epidemii koronawirusa[1]. Gdy wiele firm zmierza się z kryzysem, świadome wybory i wspieranie polskiej gospodarki stanowią fundamenty patriotyzmu gospodarczego.

Van Pur, największa niezależna spółka piwowarska w Polsce właśnie podpisała umowę z Grupą Żywiec. Kontynuując przyjętą strategię i plan rozwoju, firma podjęła decyzję o zakupie 100% udziałów praw do marek Browaru Braniewo oraz nieruchomości i aktywów związanych z produkcją tych piw w browarze. Van Pur jest jednym z największych producentów piwa w Europie Środkowo Wschodniej, a obecne możliwości produkcyjne firmy to niemal 5 mln hektolitrów piwa rocznie. Dzięki przejęciu Browaru Braniewo, wzrosną do prawie 6 mln hektolitrów, a firma będzie mogła zaoferować rozbudowane portfolio produktów swoim klientom.

Widzimy znaczny potencjał, zarówno w kontekście marek Browaru Braniewo,  jak i mocy produkcyjnych, dzięki którym potencjał produkcyjny browarów należących do Van Pur wzrośnie do prawie 6 mln hektolitrów rocznie. To dla nas wielki sukces i cieszymy się, że w tych nietypowych czasach, nasza firma może nieustannie się rozwijać, szukając nowych rozwiązań na rodzimym rynku. Przejęcie od Grupy Żywiec Browaru Braniewo, to nie tylko kolejny krok w rozwoju naszej firmy, ale także możliwość utrzymania miejsc pracy i inwestycja na krajowym rynku, który jest dla nas niezwykle istotny. Cieszymy się, że nasze portfolio zostanie wzbogacone o kolejne, popularne wśród konsumentów, marki.komentuje Jagoda Iwańczuk, Prezes Zarządu Van Pur S.A.

W październiku obie strony podpisały list intencyjny, natomiast w poniedziałek, 21 grudnia, po wydaniu zgody przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, nastąpiło oficjalne przejęcie spółki przez Van Pur S.A. Zgodnie z planem, udało się zrealizować formalności jeszcze w grudniu br. Firma Van Pur S.A. słynie z marek Łomża, Cortes, Karpackie, Brock, Śląskie i Halne. Teraz portfolio firmy zostanie wzbogacone o trzy nowe marki – „Kuflowe”, „Braniewo” oraz „Jasne, że Pełne”.

Van Pur S.A. jest jednym z czołowych polskich producentów piwa obecnym na rynku od 1989 roku. Van Pur posiada 5 browarów zlokalizowanych w Łomży, Rakszawie, Jędrzejowie, Zabrzu oraz Koszalinie. Kluczową marką Spółki jest Łomża, serca klientów podbiły również Cortes, Karpackie, Brock, Śląskie i Halne. Van Pur specjalizuje się także w produkcji marek własnych. Jest również jednym z czołowych eksporterów piwa za granicę.

[1] https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/risk/articles/kryzys-covid-19-bedzie-mial-wplyw-na-podejmowane-inwestycje.html
Źródło: mat. prasowe

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*