Wiadomości

Pod koniec 2015 roku FLIRTEM na trasie Olsztyn – Kraków

18 listopada w zakładach NEWAGu w Nowym Sączu, PKP Intercity podpisało kontrakt na zakup i utrzymanie 20 nowoczesnych pociągów. Umowa, zawarta pomiędzy przewoźnikiem a konsorcjum NEWAG oraz Stadler Polska, opiewa na kwotę ponad 1,6 mld złotych. Pasażerowie PKP Intercity skorzystają z komfortowych pociągów w październiku 2015 roku. 70% środków na inwestycję przewoźnik pozyska z Unii Europejskiej.

Wzrost komfortu podróżowania to jeden z warunków powrotu Polaków do kolei.  Jest on możliwy dzięki programowi inwestycyjnemu PKP Intercity na ponad 5,5 mld zł. Warto pamiętać, że tak szeroki zakres inwestycji to efekt wykorzystania przez narodowego przewoźnika środków unijnych. Istotny jest także fakt, że kontrakt na 20 nowoczesnych pociągów będzie realizowany przez polskich producentów – mówi Maria Wasiak, członek zarządu PKP S.A.

Składy zostaną włączone do obsługi pasażerów na liniach: Warszawa – Bydgoszcz, Olsztyn – Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia – Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków – Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań).

Zakup 20 pociągów to kolejna realna zmiana w jakości podróżowania z PKP Intercity. W ostatnim czasie na tory wyjechało 68 zmodernizowanych wagonów. A już za 2 lata 70% naszych pociągów będzie nowoczesnych i komfortowych – mówi Janusz Malinowski, Prezes zarządu PKP Intercity S.A.

Pociągi, które wyjadą na tory w barwach PKP Intercity, to ośmioczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne FLIRT3 o wysokim standardzie wykończenia wnętrz. Nowe składy mają 360 miejsc siedzących w układzie otwartym, co oznacza, że nie będzie w nich typowych przedziałów. Każdy ze składów zostanie wyposażony w klimatyzację, przedział barowy, wydzielone miejsce na bagaże, indywidualne gniazdka elektryczne.

Dla każdego z pasażerów przewidziano szereg udogodnień. Duży nacisk przy zamawianiu pociągów PKP Intercity położyło na wygodę podróżowania osób niepełnosprawnych. Oprócz specjalnie przystosowanych miejsc dla pasażerów poruszających się na wózkach inwalidzkich, do dyspozycji  będą  urządzenia ułatwiające wjazd do pociągu, wysuwane stopnie zakrywające szczelinę między pojazdem a peronem czy specjalnie przystosowana toaleta. Dla osób podróżujących z małymi dziećmi będzie dostępny przewijak. Nowymi pociągami będzie można przewozić rowery.

Do dyspozycji podróżnych będzie również system informacji na zewnątrz i wewnątrz składu, w postaci monitorów LED oraz przyciski przywoływania obsługi. Ponadto EZT-y zostaną przystosowane do zamontowania systemu wzmacniania sygnału telefonów komórkowych.

Pociągi będą mogły rozwijać prędkości 160 km/h. Będą to jedne z pierwszych w Polsce pociągów seryjnie wyposażonych w Europejski System Sterowania Pociągiem ETCS poziomu 2.

Informacja: PKP Intercity

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*