Na sygnale

Oszuści nie odpuszczają. Mieszkaniec Olsztyna stracił ponad 11 tys. złotych

W dalszym ciągu policjanci apelują o zachowanie ostrożności podczas internetowych transakcji. Niestety, nasze apele nie trafiają do wszystkich. Mieszkaniec Olsztyna wszedł w wysłany przez oszusta link, który podawał się za potencjalnego kupującego i stracił ponad 11 tysięcy złotych. Z kolei 23-latka kliknęła w link w celu konieczności uregulowania rachunku za prąd. W tym przypadku z jej konta zniknęło 500 złotych.

W poniedziałek (07.03.2022) policjanci otrzymali zgłoszenie o oszustwie internetowym. Z relacji pokrzywdzonego wynikało, że na jednym z portali ogłoszeniowych wystawił na sprzedaż grzejnik łazienkowy. Po chwili z mężczyzną za pomocą komunikatora społecznościowego skontaktował się potencjalny kupujący. Oszust w trakcie konwersacji zaproponował, że zajmie się wszelkimi formalnościami, w tym organizacją przesyłki kurierskiej. Pokrzywdzony miał jedynie kliknąć w wysłany link i tam podać swój login i hasło do bankowości internetowej oraz numer karty płatniczej i kod CVV. Przestępca w ten sposób zyskał dostęp do konto pokrzywdzonego. Mieszkaniec Olsztyna zorientował się, że padł ofiarą oszusta, po tym jak z jego konta zniknęło ponad 11 tysięcy złotych.

Tego samego dnia doszło do kolejnego przestępstwa. Mieszkaniec Olsztyna otrzymał sms-a z informacją od oszustów podszywających się za dostawcę energii elektrycznej o konieczności zapłaty zaległości za prąd. Ze względu na problemy z zalogowaniem się na stronie swojego banku poprosił on swoją koleżanką o zapłatę kilku złotych rzekomej należności. 23-latka weszła w wysłany link, który przekierował ją na fałszywą stronę banku. Kobieta podała na niej wrażliwe dane. Po chwili zorientowała się, że z je konta oszuści wypłacili 500 złotych.

Źródło: KWP Olsztyn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*