Na sygnale

Kolejne oszustwo „na BLIK-a”. Mieszkanka Olsztyna straciła 1700 zł

Policjanci przestrzegają przed oszustwami „na BLIK-a”. Przestępcy w dalszym ciągu podszywają się pod znajomych na portalach społecznościowych i proszą o pilną pożyczkę. Mieszkanka Olsztyna dała się zwieść namowom oszustów podających się za jej koleżankę i przekazała im wygenerowane kody. Wartość strat oszacowano na 1700 złotych.

W środę (02.02.2022r.) olsztyńscy policjanci otrzymali zgłoszenie od 29-letniej mieszkanki Olsztyna, która twierdziła, że padła ofiarą oszustów. Pokrzywdzona myśląc, że koresponduje ze swoją koleżanką odpowiedziała na prośbę pożyczenia jej pieniędzy w celu opłacenia zamówionego towaru. Kobieta będąc przekonana, że pomaga znajomej, wysłała dwukrotnie kod BLIK. Pokrzywdzona zorientowała się, że padła ofiarą oszustów po tym, jak zauważyła niepokojącą informację na profilu społecznościowym koleżanki. Wynikało z niej, że nieznane osoby włamały się na jej konto i rozesłały fałszywe prośby o pomoc, aby wyłudzić pieniądze. Wartość strat to 1700 złotych.

Oszuści ciągle modyfikują swoje metody działania i korzystają z każdej nadarzającej się okazji, aby wprowadzić w błąd i wykorzystać zaufanie niczego niepodejrzewających osób. Coraz chętniej podszywają się pod przedstawicieli systemu płatności mobilnych. Przestępcy wysyłają smsy do swoich ofiar z informacją, że czeka na nich odbiór pieniędzy. Jedyne co należy zrobić, to wejść w wysłany link. Ofiara wchodząc na fałszywą stronę internetową daje możliwość przejęcia swoich danych wrażliwych przez oszustów, a co może wiązać się z utratą oszczędności.

Policja przypominamy, że takich sytuacji można uniknąć, wystarczy że będziemy stosować kilka ważnych zasad:

• należy stosować dwuskładniowe uwierzytelnianie swoich kont społecznościowych, wówczas o wiele trudniej przejąć nasze konto – zalogowanie się wymaga potwierdzenia SMS;

• zawsze warto potwierdzać tożsamość „znajomych”, którzy piszą do nas przez internetowe komunikatory – najlepiej zadzwonić do takiej osoby;

• pamiętajmy, aby sprawdzać dane transakcji przed jej potwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej (przestępca nie skorzysta z kodu, dopóki nie potwierdzimy transakcji na naszym telefonie);

• trzeba chronić swój telefon oraz szczególnie PIN do aplikacji mobilnej banku.

Źródło: KWP Olsztyn (aj/kh)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*