Zasady pracy Urzędu Miasta Olsztyna
Sytuacja epidemiologiczna w kraju oznacza konieczność zmian w funkcjonowaniu Urzędu Miasta. Przypominamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi interesantów.
Olsztyński magistrat cały czas pracuje w najszerszym możliwym zakresie. Pewne modyfikacje działania podjęte zostały przede wszystkim ze względu na bezpieczeństwo mieszkańców oraz pracowników urzędu.
Wiele urzędowych formalności można załatwić drogą elektroniczną [sprawdź wykaz spraw]. Dlatego zachęcamy do założenia Profilu Zaufanego wszystkich, którzy jeszcze tego nie zrobili. To znacznie ułatwia kontakt z administracją publiczną i rozszerza możliwości zdalnej obsługi [jak założyć Profil Zaufany?].
Otwarte są wszystkie wejścia do naszych budynków, jednak przebywać w urzędzie powinny tyle te osoby, które nie mogą załatwić sprawy zdalnie. Swobodnie przemieszczać się po budynkach mogą jedynie pracownicy urzędu.
– W związku z koniecznością ograniczenia kontaktów, unikania gromadzenia się osób na niewielkiej przestrzeni w holu budynków urzędu przy pl. Jana Pawła II oraz przy ul. Wyzwolenia 30 przygotowane zostały po dwa stanowiska obsługi interesantów – informuje sekretarz miasta, Stanisław Gorczyca.
[numery telefonów w Urzędzie Miasta]
***Najważniejsze informacje o obsłudze interesantów w Urzędzie Miasta***
Biuro Obsługi Klienta prowadzi bezpośrednia obsługę interesantów:
* poniedziałek-piątek 7:15-12:45, 14:15-18:00
Obsługa w zakresie:
– Dowodów Osobistych: kontakt telefoniczny: 89-527-31-11, wew :329, 330, 434, 89527-54-83, wejście do Ratusza od ulicy Ratuszowej;
– Ewidencji Ludności: kontakt telefoniczny: 89-527-31-11, wew:412,424, 455, 386, 326, wejście do Ratusza od placu Jana Pawła II i ulicy Ratuszowej;
– Ewidencji Działalności Gospodarczej: kontakt telefoniczny: 89-527-31-11, wew:474, 324, 472, wejście od ulicy 1 Maja – sala obsługi klienta BOK;
– Potwierdzania Profilu Zaufanego: kontakt telefoniczny: 89-527-31-11, wew:482, 474, wejście od ulicy 1 Maja – sala obsługi klienta BOK;
– Wydawania Kart Dużej Rodziny: kontakt telefoniczny: 89-527-31-11, wew: 472, 474,482, wejście od ulicy 1 Maja – sala obsługi klienta BOK;
– Wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych: kontakt telefoniczny: 89-527-31-11, wew: 359, wejście od ulicy 1 Maja – sala obsługi klienta BOK;
– Wydawania pozwoleń na sprowadzenie zwłok (prochów) osób zmarłych za granicą w celu ich pochowania: kontakt telefoniczny: 89-527-31-11, wew: 434, wejście do Ratusza od ulicy Ratuszowej, pokój 24
Punkt Obsługi Mieszkańców w Galerii Warmińskiej obsługuje interesantów:
* poniedziałek – piątek 10:00-17:45,
* sobota (nieczynne; do końca października obsługiwani będą interesanci, którzy wcześniej zarejestrowali się na załatwienie formalności w zakresie pracy Wydziału Komunikacji).
Obsługa w zakresie:
– zameldowania/wymeldowania na stałe i czasowe;
– zaświadczenia z ewidencji ludności;
– nadania numeru PESEL.
Wydział Komunikacji pracuje:
* poniedziałek-piątek 7:00-18:30.
* w Punkcie Obsługi Mieszkańców w Galerii Warmińskiej od poniedziałku do piątku 10:00 – 17:45.
Obsługiwani będą wyłącznie ci klienci, którzy zarezerwowali w wydziale lub w POM wizytę on-line i mają potwierdzony 6-cyfrowy kod rezerwacji. Rezerwacja wizyty możliwa na stronie internetowej: http://bezkolejki.olsztyn.eu.
Praktycznie wszystkie sprawy realizowane przez referat rejestracji pojazdów można załatwić korespondencyjnie, o ile do wniosku zostaną dołączone wymagane dokumenty i dowody należnych opłat. W przypadku tzw. braków formalnych wnioskujący zostanie wezwany do ich usunięcia.
Urząd Stanu Cywilnego obsługuje interesantów:
* poniedziałek-piątek 7:00-13:00; 14:00-18:00.
Obsługa w zakresie:
– zgłoszenia zgonów;
– zgłoszenia narodzin – tylko w sytuacji, gdy należy złożyć oświadczenie uznania ojcostwa. Uwaga: zgłoszeń tych dokonywać można tylko ostatniego ustawowego dnia (na zgłoszenie dziecka żywo urodzonego mamy 21 dni, oraz 3 dni na zgłoszenie dziecka martwo urodzonego);
– zgłoszenia ślubu konkordatowego (przyjmowanie dokumentów nie wcześniej niż na dwa tygodnie przed planowaną datą ślubu; wstrzymanie do odwołania przyjmowania dokumentów do ślubu cywilnego, za wyjątkiem sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia jednej z osób wstępujących w związek małżeński).
Biuro Rzeczy Znalezionych
* przyjmowanie rzeczy znalezionych przyniesionych do urzędu przez znalazcę lub ich odbiór – na telefoniczne wezwanie portiera;
* kontakt z Biurem w sprawie rzeczy znajdujących się w depozycie jedynie telefoniczny pod nr tel. 89 527 55 27.
Uwaga! Wszystkie pisma trafiające do Urzędu Miasta są podawane 48 godzinnej kwarantannie. Dopiero po tym czasie zostają dopiero włączone w „tradycyjny” obieg dokumentów. Prosimy mieć to na uwadze i nie zostawiać na ostatnią chwilę pilnych spraw.