Na sygnale

Zainstalowała aplikację, z jej konta zniknęło 55 tys. zł

We wtorek (26.07.2022 r.) do Komendy Miejskiej Policji w Olsztynie zgłosiła się 22-letnia kobieta, która poinformowała, że prawdopodobnie w wyniku oszustwa straciła swoje oszczędności w kwocie około 55 tys. zł.

Kobieta przekazała policjantom, że nieznany mężczyzna skontaktował się z nią telefonicznie i przekazał jej informację, o próbie kradzieży pieniędzy zgromadzonych na jej koncie, po czym się rozłączył. Po chwili telefon ponownie zadzwonił. 22-latka w słuchawce usłyszała kolejny głos z podejrzanym akcentem – tym razem miał być to pracownik banku, w którym kobieta miała swoje konto.

Działając krok po kroku, telefonujący mężczyzna namówił 22-latkę, jak oświadczył – dla jej dobra – na zainstalowanie aplikacji umożliwiającej zdalny dostęp do jej pulpitu. Od tej chwili, oszuści śledzili każdy ruch nieświadomej zagrożenia 22-latki. Kolejny telefon i kolejna spełniona prośba – kobieta za namową oszusta przelała pieniądze na wskazany przez niego numer rachunku bankowego. Po stracie wszystkich oszczędności 22-latka zorientowała się, że prawdopodobnie padła ofiara oszusta, o czym z resztą poinformowała olsztyńskich policjantów.

Oszuści nie śpią! Chroń swoje oszczędności!

Bądź ostrożny w kontaktach telefonicznych z nieznajomymi – nawet jeśli głos w słuchawce przedstawia się i podaje za policjanta, pracownika poczty czy pracownika banku, w którym masz ulokowane oszczędności, zachowają ograniczone zaufanie i weryfikuj to, co usłyszysz.

Chroń swoje dane poufne, w tym również numery telefonów – za żadną cenę nie przekazuj swoich danych osobowych niezweryfikowanym instytucjom. Pamiętaj, że oszuści mogą wysyłać do Ciebie informacje z prośbą o wsparcie finansowe poprzez komunikatory społeczne należące do Twoich bliskich – zanim przekażesz kod BLIK, to skontaktuj się z osobą potrzebującą w celu zweryfikowania jego prośby.

Nie instaluj nieznanych programów czy aplikacji na swoich urządzeniach mobilnych, z których logujesz się do bankowości elektronicznej – żaden pracownik banku nie może wywierać na Tobie nacisków w celu zainstalowania wcześniej niezweryfikowanych aplikacji.

Dane do logowania należą wyłącznie do Ciebie! Nie przekazuj ich nawet podczas rozmowy z pracownikiem biura obsługi Twojego banku.

Nie wykonujesz planowanych przelewów? Pamiętaj, aby nigdy nie autoryzować transakcji, której wcześniej nie planowałeś! Nie podawaj żadnych kodów autoryzacyjnych.

Czujesz, że masz do czynienia z oszustem? Natychmiast się rozłącz i zadzwoń pod numer alarmowy 112!

Źródło: KWP Olsztyn (rp/tm)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*