Wiadomości

Olsztyński oddział Banku Pekao najlepszą placówką w Polsce

Oddział Banku Pekao przy ul. 1 maja 10 został wyróżniony tytułem Najlepszej Placówki Bankowej w Polsce. Nagrodę przyznała redakcja mojeBankowanie.pl w ramach prestiżowego badania Instytucja Roku.

Kluczowym elementem, który zadecydował o przyznaniu wyróżnienia placówce, okazała się wysoka jakość obsługi oraz umiejętność dopasowania się do indywidualnych potrzeb każdego klienta. Na co dzień zespół stawia na empatię, zaangażowanie i profesjonalizm, a efekty tej pracy są możliwe dzięki systematycznemu rozwojowi kompetencji. Pracownicy regularnie uczestniczą w szkoleniach, które pozwalają lepiej rozumieć oczekiwania klientów i skutecznie budować z nimi długofalowe relacje.

– Jestem dumna, że nasza placówka została dostrzeżona w tak znaczącym zestawieniu. To pokazuje, jak wielką rolę odgrywa codzienna, uważna praca całego zespołu – oparta na zaangażowaniu, zrozumieniu i partnerskim podejściu do każdego klienta. Taki efekt nie byłby możliwy bez ciągłego rozwoju naszych pracowników, którzy dzięki szkoleniom zdobywają wiedzę i narzędzia potrzebne do budowania relacji opartych na zaufaniu i realnym wsparciu – mówi Agnieszka Szymulewska, dyrektor oddziału Banku Pekao w Olsztynie.

Instytucja Roku to największy na rynku, a zarazem najbardziej kompleksowy projekt skupiony na jakości obsługi klienta w sektorze bankowym. Podstawowym celem projektu jest ciągłe podnoszenie standardów jakości obsługi i budowanie satysfakcji klienta. Jakość obsługi klienta jest badana w 14 kategoriach tematycznych i w 4 segmentach klienta (detalicznym, zamożnym, private banking i firmowym). Poziom jakości obsługi klienta jest weryfikowany przez realnych klientów zainteresowanych ofertą produktową, z jakiej najczęściej korzystają klienci: konto osobiste, konto dla dziecka i nastolatka, oszczędności i inwestycje, karty kredytowe, produkty hipoteczne oraz ofertę dla małych firm. Dodatkowo weryfikacji podlega sprawność i przyjazność procesów związanych z zakupem podstawowych produktów bankowych zarówno w placówce jak i kanałach zdalnych oraz jakość serwisu i zadowolenie klienta na etapie obsługi posprzedażowej.

W 10. edycji Instytucji Roku zrealizowano 1791 wizyt w placówkach bankowych, wykonano 7796 połączeń z infolinią, wysłano 780 zapytań e-mail, otworzono 430 kont osobistych, przeprowadzono 780 testów bankowości internetowych i aplikacji mobilnych, uwzględniono 57 455 ocen i recenzji prawdziwych użytkowników aplikacji mobilnych oraz 182 424 opinie w wizytówkach Google. Poza docenieniem najlepszych banków Instytucja Roku nagradza także jakość obsługi klienta w poszczególnych placówkach bankowych, które w ciągu roku rywalizują o tytuł „Najlepszej placówki bankowej w Polsce”. W 10. edycji 35 wyróżnień indywidualnych trafiło do placówek Banku Pekao.

 

O Banku Pekao S.A.

Bank Pekao S.A., założony w 1929 r., jest jedną z największych instytucji finansowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i drugim największym bankiem uniwersalnym w Polsce z 334 mld zł aktywów. Bank posiada drugą co do wielkości sieć oddziałów w kraju. Należy do liderów bankowości korporacyjnej, a jego klientem jest co druga korporacja w Polsce. Zajmuje pierwszoplanową na rynku pozycję w zarządzaniu aktywami, działalności maklerskiej i private banking. Zróżnicowany profil działalności Banku Pekao jest wspierany przez wiodący na rynku bilans i profil ryzyka odzwierciedlony w najniższych kosztach ryzyka, silnych wskaźnikach kapitałowych i odporności na warunki makroekonomiczne (Pekao okazało się najbardziej odpornym bankiem, zajmując pierwsze miejsce w testach warunków skrajnych, przeprowadzonych przez EBA w 2023 roku wśród 70 banków w Europie). Od 1998 r. Bank Pekao jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i uczestniczy w kilku lokalnych (w tym WIG 20 i WIG) oraz międzynarodowych indeksach (w tym MSCI EM, Stoxx Europe 600 i FTSE Developed). Pekao jest jedną z najbardziej dywidendowych spółek giełdowych w Polsce na przestrzeni ostatnich 10 lat wypłacił akcjonariuszom łącznie blisko 20 mld zł.