Wiadomości

Miasto zakończyło dystrybucję maseczek

Około 160 tys. maseczek wielokrotnego użytku przekazanych samorządowi przez organizatorów przedsięwzięcia trafiło do mieszkańców Olsztyna. W dystrybucję zaangażowanych było ponad 100 żołnierzy Wojsk Obrony Terytorialnej, przedstawicieli spółdzielni mieszkaniowych oraz olsztyńskich taksówkarzy.

– Bardzo dziękuję za wsparcie przy tej skomplikowanej logistycznie akcji – mówi prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz. – Można powiedzieć, że trafiliśmy z tym przedsięwzięciem w idealny moment, bowiem już od czwartku (16 kwietnia) zakrywanie ust i nosów w miejscach publicznych będzie obowiązkowe. Liczę, że maseczki będą używane przez mieszkańców naszego miasta, a to pozwoli ograniczyć ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa.

Produkcja maseczek w obywatelskiej akcji „Maseczki dla Polski” została sfinansowana przez sponsorów. Samorząd nie ponosił w związku z tym kosztów przedsięwzięcia. Maseczki były dystrybuowane pośród mieszkańców na podstawie „deklaracji śmieciowych” przekazanych przez zarządów nieruchomości, a w przypadku braku takiej informacji – na podstawie danych Wydziału Środowiska Urzędu Miasta Olsztyna.

Na terenie wspólnot mieszkaniowych oraz w zabudowie indywidualnej maseczki dostarczali żołnierze WOT. Spółdzielnie mieszkaniowe rozprowadzały je we własnym zakresie. Dystrybucję maseczek przeznaczonych dla mieszkańców okolicznych gmin organizują tamtejsze samorządy.

Jak podkreślają organizatorzy przedsięwzięcia – te maseczki są wielorazowego użytku i nie są wyrobem medycznym. Wspomagają ograniczenie kontaktu rąk z twarzą i rozprzestrzenianie się areozolu wydychanego przez użytkownika maseczki (katar, kaszel). Maseczka może ograniczyć niebezpieczeństwo zarażenia, nie zapewnia jednak pełnej ochrony przed drobnoustrojami i wirusami.

Ewentualne reklamacje dotyczące dystrybucji maseczek na terenie Olsztyna (dokładny adres, liczbę dostarczoną, liczbę jaka powinna zostać dostarczona wg deklaracji wraz z danymi kontaktowymi), prosimy przesyłać pod adres  maseczki@kryzys.olsztyn.pl. Reklamacje telefoniczne, SMS-owe, facebookowe, twitterowe nie będą rozpatrywane.

Źródło: UM Olsztyna