Wiadomości

Kaufland wraz z partnerami – LUX MED oraz Geneva Trust zapraszają mieszkanki województwa warmińsko-mazurskiego do udziału w bezpłatnym badaniu mammograficznym

Mammobusy wyjechały w trasę już w marcu. W lipcu pojawią się w kolejnych lokalizacjach w Polsce, również w wybranych miastach województwa warmińsko-mazurskiego, między innymi w Giżycku, Elblągu i Olsztynie. Z bezpłatnej mammografii w ramach Programu Profilaktyki Raka Piersi mogą skorzystać panie w wieku 50-69 lat. 

Giżycko, Pisz, Szczytno, Elbląg, Olsztyn, Ostróda – to miasta, w których już w lipcu panie będą mogły wykonać bezpłatną mammografię. Darmowe badanie przysługuje kobietom, które posiadają ubezpieczenie zdrowotne i nie chorowały do tej pory na raka piersi. Aby skorzystać z bezpłatnej mammografii, wystarczy zarejestrować się telefonicznie lub przez stronę internetową. Podczas rejestracji nastąpi weryfikacja pacjenta w systemie prowadzonym przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Swój udział w badaniu mogą zgłosić wszystkie kobiety spełniające kryteria programu, w tym pracownice sieci Kaufland.

Bezpłatną mammografię można wykonać co dwa lata. Wyjątek stanowią kobiety będące w grupie ryzyka – obciążone mutacją w obrębie genów BRCA1 lub BRCA2, które mogą wykonać badanie co dwanaście miesięcy. Coroczna darmowa mammografia możliwa jest też w przypadku stwierdzenia nowotworów piersi w rodzinie, na przykład u mamy, siostry lub córki. Aby zapisać się na badanie, należy zadzwonić pod numer 58 767 34 44 (Geneva Trust) oraz 58 666 24 44 (LUX MED). Szczegółowy „rozkład jazdy” mammobusów dostępny jest na stronie: Zaangażowanie społeczne | Kaufland.

Profilaktyka mimo epidemii 

Ze względu na sytuację epidemiczną w kraju mammografia jest wykonywana przy zachowaniu reżimu sanitarnego, z uwzględnieniem wszystkich zasad i środków bezpieczeństwa. Technicy przeprowadzający badanie są wyposażeni w niezbędne środki ochrony osobistej, a aparatura diagnostyczna jest poddawana systematycznej dezynfekcji. Również pacjentki korzystające z mammografii są zobowiązane do dezynfekcji rąk, zmierzenia temperatury oraz pozostania w maseczkach ochronnych.

Ze względu na wprowadzone środki ostrożności w mammobusie mogą przebywać nie więcej niż trzy kobiety, a badanie jest umawiane na konkretną godzinę – tak, aby móc zapewnić zachowanie bezpiecznego dystansu.

W ubiegłym roku ponad 44 tysiące Polek skorzystało z bezpłatnych badań mammograficznych zorganizowanych przez Kaufland i partnerów strategicznych: LUX MED oraz Geneva Trust. W tym roku sieć handlowa ponownie zachęca do odwiedzenia mammobusów, które pojawiają się  na wybranych parkingach sklepów Kaufland. Od marca do czerwca mobilne punkty do badań zaparkowały w 358 lokalizacjach w kraju, a w lipcu pojawią się w kolejnych 100 punktach.

WYBRANE LOKALIZACJE:
Elbląg – 13 i 14 lipca, parking Kaufland przy ulicy Teatralnej 5 – LUX MED
Giżycko – 5 lipca, parking Kaufland przy ulicy Kazimierza Wielkiego 2 – LUX MED
Giżycko – 13 lipca, parking Kaufland przy ulicy Kazimierza Wielkiego 2 – Geneva Trust
Olsztyn – 7 i 8 lipca, parking Kaufland przy ulicy Metalowej 2 – LUX MED
Ostróda – 19 lipca, parking Kaufland przy ulicy Piastowskiej 5 – LUX MED
Pisz – 1 lipca, parking Kaufland przy ulicy Warszawskiej 40 – Geneva Trust
Pisz – 5 lipca, parking Kaufland przy ulicy Warszawskiej 40 – LUX MED
Szczytno – 2 lipca, parking Kaufland przy ulicy Chrobrego 5 – Geneva Trust
Szczytno – 6 lipca, parking Kaufland przy ulicy Chrobrego 5 – LUX MED

 

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1300 sklepów i zatrudnia ok. 132 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 227 marketów i zatrudnia ok. 16 000 pracowników.

Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena
i prostota. Jako firma odpowiedzialna społecznie, w ramach strategii CSR pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland podejmuje oraz wspiera szereg działań mających na celu m.in. promowanie zdrowego odżywiania, wsparcie polskich producentów jak również szerzenie proekologicznych rozwiązań.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*