Polecane artykuły

Jak wybrać odpowiedniego partnera logistycznego dla twojego biznesu?

Jeśli prowadzisz biznes e-commerce lub planujesz rozpoczęcie sprzedaży w sieci, z pewnością wiesz, jak ważnym obszarem takiej działalności jest sprawna logistyka. Sklepy internetowe i sprzedawcy na platformach marketplace nie mogą funkcjonować bez przewoźników i serwisów logistycznych. Jak wybrać optymalnego partnera do swojego biznesu?

Wielu przewoźników i zróżnicowane formy dostawy

Klienci twojego sklepu nie patrzą wyłącznie na jakość i cenę towaru. Decydującym kryterium bywa dla nich forma jego dostawy. Zadbaj o to, aby w twoim sklepie dostępna była oferta wielu przewoźników, co zapewni rozpiętość cenową, jak również zróżnicowane metody dostarczenia towaru. Konsumenci mają tu swoje wyraźne preferencje. Część z nich wybiera tradycyjne dostawy do domu lub pracy, inni zaś paczkomaty, punkty partnerskie, a nawet pocztę. Dobrego partnera logistycznego charakteryzuje współpraca ze wszystkimi wiodącymi przewoźnikami, dlatego rozważ korzystanie z jego wsparcia.

Atrakcyjne ceny bez konieczności podpisywania umowy

Kolejne istotne kryterium stanowią atrakcyjne ceny usług kurierskich, które ułatwią twoim klientom podjęcie decyzji o zakupie, a tobie pozwolą na realizację promocji, takich jak darmowe dostawy. Szczególnie warto cenić serwisy logistyczne, które nie wymagają od ciebie podpisywania umowy i deklarowania miesięcznego wolumenu paczkowego.

Łatwa integracja ze sklepem internetowym lub platformą marketplace

Zwróć również uwagę na możliwość łatwej integracji serwisu z twoim sklepem internetowym lub platformą marketplace. To czynnik niezbędny, ponieważ pozwoli ci na prosty import zamówień. Podczas podejmowania decyzji o nawiązaniu partnerstwa z operatorem logistycznym, zwróć uwagę na oferowane przez niego integracje z platformami e-commerce oraz serwisami marketplace. Czy znajdują się wśród nich te, na których opierasz swoją działalność?

Pełna automatyzacja wysyłek

Jedną z podstawowych i kluczowych funkcjonalności serwisu logistycznego jest automatyzacja procesu wysyłek. Dzięki odpowiedniemu narzędziu do zamówienia kuriera wystarczy jedno kliknięcie. Dane uzupełnione przez klienta sklepu automatycznie trafią do panelu wysyłkowego, gdzie zamówienie będzie wymagało tylko potwierdzenia.

Wygodna obsługa zwrotów

Zwroty to nieodłączna część biznesu e-commerce. Sprzedając w sieci, musisz się z nimi liczyć, ponieważ takie prawo przysługuje konsumentom. Postaw na jawną politykę i prostą obsługę zwrotów – partner logistyczny powinien ci w tym pomóc, na przykład poprzez udostępnienie prostego formularza na twoją stronę. Zadowolenie klienta z pomyślnego zwrotu zwiększa prawdopodobieństwo, że wróci do ciebie po kolejne zakupy.

Dodatkowe narzędzia dla klientów z branży e-commerce

Partnerzy logistyczni oferują szereg dodatkowych rozwiązań dla klientów biznesowych, w tym sklepów internetowych. Dobrym tego przykładem jest serwis Apaczka: https://www.apaczka.pl/.

Korzystając z jego wsparcia, możesz liczyć na wszystkie powyższe udogodnienia, a także usługę Apaczka PRO, czyli:

  • spersonalizowaną komunikację z klientami,
  • zautomatyzowane zwroty,
  • zaawansowane narzędzia analityczne,
  • wsparcie dedykowanej infolinii,
  • obsługę Allegro Smart,
  • wysyłki realizowane na podstawie twojej własnej umowy z przewoźnikiem.

Wznieś swój biznes na wyższy poziom dzięki współpracy z dobrym partnerem logistycznym!

Artykuł zewnętrzny

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*