III konferencja „Kształtowanie oferty turystycznej regionu Warmii i Mazur”
Jak przygotować ofertę turystyczną, by dostarczyć gościom niezapomnianych, pozytywnych przeżyć? Co zrobić, aby zatrzymać odwiedzających na dłużej lub skłonić ich do ponownych odwiedzin i nie zapłacić fortuny za promocję? M.in. te zagadnienia omawiać będą uczestnicy dwudniowej konferencji „Kształtowanie oferty turystycznej regionu Warmii i Mazur”, którą otworzy marszałek województwa Gustaw Marek Brzezin.
Spotkanie potrwa od 31 maja do 1 czerwca w Centrum Wdrażania i Promocji Innowacyjności przy ul. Jagiellońskiej 91a w Olsztynie. Pierwszego dnia będzie można wysłuchać wykładów ekspertów oraz wziąć udział w dyskusji, drugiego odbędą się warsztaty.
Organizatorem jest samorząd województwa warmińsko-mazurskiego we współpracy z powiatami ziemskimi województwa, Polską Organizacją Turystyczną oraz Warmińsko-Mazurską Regionalną Organizacją Turystyczną.
Na konferencję zaproszono reprezentantów klastrów turystycznych, touroperatorów, gestorów bazy noclegowej, przedstawicieli W-MROT, lokalnych organizacji turystycznych, lokalnych grup działania, organizacji pozarządowych, jednostek samorządowych wszystkich szczebli oraz reprezentantów świata nauki.
Dzień I – wykłady, 31 czerwca 2016 roku, rejestracja uczestników od godz. 9.30, otwarcie konferencji – godz. 10.15.
Program:
- Paweł Lewandowski – dyrektor Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej, „Preferencje cudzoziemca, czyli czym przyciągnąć turystę niemieckiego – analiza i prognozy podróży mieszkańców Niemiec”,
- dr hab. Magdalena Kachniewska, prof. Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, „Synergia turystyki, kultury i nowych technologii – przejściowa moda czy stabilny trend?”,
- Igor Gumiński, dyrektor oddziału TVP w Olsztynie oraz Agnieszka Babalska, kierownik sekcji promocji, marketingu i reklamy, „Oferta turystyczna regionu Warmii i Mazur na antenie Telewizji Polskiej, czyli jak nie zapłacić fortuny za promocję?”,
- Agnieszka Sikorska – dyrektor Śląskiej Organizacji Turystycznej, „Zarządzanie szlakami turystycznymi na przykładzie Szlaku Zabytków Techniki i Szlaku Kulinarnego Śląskie Smaki”,
- dr hab. Armin Mikos von Rohrscheidt, prof. Gnieźnieńskiej Szkoły Wyższej w Gnieźnie, „Wykorzystanie potencjału szlaków tematycznych w tworzeniu lokalnej i regionalnej oferty turystyczno-kulturowej”,
- „Wiedza, produkt i współpraca kluczem do sukcesu” – debata regionalna z udziałem przedstawicieli środowiska turystycznego – prowadzenie i moderowanie dr Piotr Zmyślony, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu.
Dzień II – warsztaty, 1 czerwca 2016 roku, rejestracja uczestników od godz. 8.30, rozpoczęcie warsztatów – godz. 9.00.
Tematy:
- Nowe technologie jako czynnik wzmocnienia atrakcyjności szlaków turystyki kulturowej – warsztat prowadzony przez dr hab. Magdalenę Kachniewską, prof. Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
- Wykorzystanie potencjału szlaków tematycznych w tworzeniu lokalnej i regionalnej oferty turystyczno-kulturowej – warsztat prowadzony przez dr. hab. Armina Mikosa von Rohrscheidt, prof. Gnieźnieńskiej Szkoły Wyższej w Gnieźnie.