Akcja społeczna „Bezpieczny, bo widoczny”
Na drogach wciąż giną lub ulegają poważnym wypadkom dzieci. Najczęściej są pieszymi – małymi, niewidocznymi w ciemnościach punktami. Niestety nie wszyscy są świadomi tego, że niewielki, odblaskowy element przyczepiony do kurtki czy buta może zapobiec tragedii. Akcja społeczna „Bezpieczny, bo widoczny”, która ma propagować noszenie odblasków.
Akcja społeczna „Bezpieczny, bo widoczny” prowadzona pod patronatem Komendy Głównej Policji i Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego ma za zadanie propagować i uświadamiać, jak ważne jest noszenie przez dzieci odblaskowych elementów garderoby.
To dzięki nim możemy znacznie zwiększyć bezpieczeństwo najmłodszych na drogach! Kampania ma przypominać zarówno rodzicom, jak i samym dzieciom o konieczności ich noszenia. Dzieciaki mają przekonać się, że noszenie odblasków to nie „obciach”, a stylowy, mądry i bezpieczny wybór!
Głównym celem akcji jest zwiększenie świadomości dorosłych na temat bezpieczeństwa dzieci, ale także realna zmiana – pojawienie się na ulicach świecących punkcików oznaczających ŻYCIE! Najnowsza ustawa nakłada obowiązek noszenia odblasków tylko poza obszarem zabudowanym.
Należy pamiętać, że powinny one być noszone po zmroku również w mieście! To rozsądna konieczność.
Kampanię wspierają znane twarze, m.in: Karolina Malinowska, Omenaa Mensah, Artur Chamski i Paulina Holtz.
Głównym partnerem akcji Bezpieczny, bo widoczny jest firma produkująca obuwie dziecięce z odblaskami – BARTEK. Akcję wspierają także Scotchlite i Proama.