Reklamy umieszczone na „okrąglaku” pierwszym polskim „miastoszpecicielem’
Reklama umieszczona na olsztyńskim „okrąglaku” zajęła pierwsze miejsce w ogólnopolskim konkursie na najbardziej szpecący nośnik reklamowy.
Konkurs organizowany był przez Stowarzyszenie Miasto Moje, a w Nim. Polem działania stowarzyszenia jest problematyka chaosu wizualnego w polskich miastach, spotęgowanego przez wszechobecne komunikaty reklamowe – od nielegalnych ulotek rozklejanych na słupach czy przystankach po wielkoformatowe siatki, zasłaniające całe budynki.
Celem konkursu było wybranie najbardziej szpecącego nośnika reklamowego. Oprócz Olsztyna w finale znalazły się kandydatury z Elbląga, Legionowa, Płocka, Zakopanego, Kluszkowców, Szczecina, Krakowa i Warszawy. Zdjęcie przedstawiające olsztyński „okrąglak” obwieszony reklamami zwyciężyło w głosowaniu internautów uzyskaując miażdżącą przewagę nad pozostałymi zgłoszeniami.
Do konkursu zgłoszonych było sześćdziesiąt dziewięć zgłoszeń z dwudziestu dziewięciu miast i miasteczek z całej Polski. Konkurs trwał do 10 czerwca, a o wygranej decydowały głosy internautów.