Jutro podpisanie umowy na budowę południowej obwodnicy Olsztyna
Wkrótce ruszy budowa drugiego odcinka południowej obwodnicy Olsztyna w ciągu drogi ekspresowej S51 (Olsztyn Południe – Olsztyn Wschód). We wtorek (29 marca) podpisana zostanie umowa na wykonanie tej inwestycji.
Przypomnijmy, że budową odcinka obwodnicy Olsztyn Południe – Olsztyn Wschód zainteresowanych było 9 wykonawców z ofertami od 548,9 mln zł do 1,2 mld zł. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma BUDIMEX SA z ceną 913 mln zł i terminem realizacji 28 miesięcy i okresem gwarancji 10 lat. Inwestycja realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj”.
Podpisanie umowy na tę wyczekiwaną inwestycję nastąpi we wtorek 29 marca o godz. 9.00 w siedzibie olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przy ul. Warszawskiej 89 w Olsztynie. W wydarzeniu weźmie udział marszałek województwa Gustaw Marek Brzezin.
Odcinek obwodnicy w ciągu drogi ekspresowej S51 będzie miał długość 14,7 km i stanowić będzie obejście miasta od węzła Olsztyn Południe do węzła Olsztyn Wschód. Droga zlokalizowana będzie na terenie Olsztyna i gmin Stawiguda, Purda, Barczewo, następnie ominie miasto od południowego wschodu. Przebiegać będzie od drogi S51 w sąsiedztwie miejscowości Tomaszkowo poprzez okolice miejscowości Bartążek, Szczęsne, Klebark Mały do drogi nr 16 na wysokości ogródków działkowych na Wójtowej Roli.
Inwestycja polegać będzie na budowie odcinka obwodnicy o przekroju dwujezdniowym wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz urządzeń ochrony środowiska. W ramach kontraktu powstaną węzły Olsztyn Jaroty i Olsztyn Wschód. Jako kolejny etap inwestycji planowana jest budowa węzła Olsztyn Pieczewo.
Realizowana w dwóch zadaniach południowa obwodnica Olsztyna będzie drogą o długości 24,7 km. W ciągu drogi krajowej nr 16 (dł. 10 km) będzie miała klasę GP, na pozostałym odcinku (dł. 14,7 km) będzie drogą ekspresową S51.
Budowa obwodnicy Olsztyna poprawi układ drogowy i warunki transportowe Olsztyna i okolic. Umożliwi eliminację znaczącej części ciężkiego ruchu z zatłoczonego centrum miasta oraz poprawną obsługę podróży tranzytowych dalekich a także bliskich (pomiędzy oddalonymi dzielnicami czy sąsiednimi miejscowościami). Poprawiony system transportowy miasta i okolic poprawi również atrakcyjność regionu i umożliwi szybszy rozwój gospodarczy.