Warmia i Mazury zachęcają do inwestycji w regionie
Wzmocnienie wizerunku regionu jako przyjaznego inwestycjom oraz prezentacja atutów gospodarczych województwa to główne cele zainaugurowanej 2 kwietnia w Olsztynie ogólnopolskiej kampanii informacyjno-promocyjnej w ramach projektu „Warmia i Mazury Pro-invest 2015”.
Dzięki środkom pozyskanym z Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury 2007-2013 samorząd województwa przystąpił do realizacji nowego projektu wzmacniającego wizerunek gospodarczy regionu. W ramach projektu, którego całkowita wartość wynosi blisko 7 mln zł, największa część środków, bo około 6 mln zł, przeznaczona została na zorganizowanie ogólnopolskiej kampanii informacyjno-promocyjnej.
– Kampanię kierujemy do decydentów oraz potencjalnych przedsiębiorców spoza regionu – mówi Gustaw Marek Brzezin, marszałek województwa warmińsko-mazurskiego. – Chcemy pokazać nasze walory gospodarcze związane m.in. z możliwościami pomocy publicznej, jakie dają działające w regionie dwie strefy ekonomiczne czy bogatą ofertę trzech parków naukowo-technologicznych.
Kampania ma wskazać możliwości rozwoju współpracy polskich firm z regionalnymi przedsiębiorcami skupionymi wokół wybranych specjalizacji: ekonomii wody, meblarstwa i przemysłu drzewnego oraz produkcja żywności wysokiej jakości. Województwo podkreśla też potencjał zasobów ludzkich czy możliwości rozwoju firm BPO, czyli outsourcingu procesów biznesowych.
– Kampania realizowana będzie przez pół roku i obejmie szeroki wachlarz form i narzędzi marketingowych – mówi Radosław Zawadzki, dyrektor Departamentu Koordynacji Promocji Urzędu Marszałkowskiego w Olsztynie. – Projekt zakłada promocję gospodarczą regionu w radiu, telewizji i internecie, a także działania z zakresu marketingu bezpośredniego i komunikacji PR. Część działań prowadzona jest wyłącznie poza naszym regionem. Nie zamykamy się jednak na reinwestycje, tzn. możliwość rozwoju firm, które już na Warmii i Mazurach funkcjonują. Również rodzimym przedsiębiorcom przypomnimy, jak atrakcyjne pod względem inwestycyjnym jest nasze województwo.
W ogłoszonym pod koniec ubiegłego roku przetargu na opracowanie i przeprowadzenie kampanii wzięło udział dziewięciu oferentów: Effective Media Solution, Havas Worldwide Warsaw, Media Group, Fabryka Komunikacji Społecznej, spółka Jero oraz konsorcja: Grupa Eskadra i Starlink, Lowe Warsaw i Lowe Media, Agencja Reklamowa Formind i Partner of Promotion, Mastermind Media i Mastermind.
Za najlepszą uznano ofertę firmy Effective Media Solution, a wartość umowy zawartej z zarządem województwa warmińsko-mazurskiego wyniosła blisko 6 mln zł.
Punktem wyjścia zaproponowanej przez wykonawcę strategii komunikacji jest podejście do biznesu i pracy w sposób całościowy: biznes jest częścią życia, a efektywność to pochodna odpowiednio stymulującego otoczenia.
– W naszej kreacji oparliśmy się na podobieństwie elementów naturalnie występujących na Warmii i Mazurach i w świecie biznesu – mówi Jakub Strzałkowski z firmy DSK, współpracującej z Effective Media przy projekcie. – Praca w korporacji przy biurkach w tzw. open space mogłaby być dużo efektywniejsza w miejscu z piękną przyrodą, spokojem i świeżym powietrzem. Ta przestrzeń pracy na tle relaksującej natury sprzyja regeneracji sił i wydajniejszej pracy, a tym samym zwiększeniu zysków przedsiębiorców. Doszliśmy do przekonania, że takie warunki są idealne właśnie na Warmii i Mazurach.
Arkadiusz Grzybek, dyrektor generalny domu mediowego Effective Media, który odpowiada za zakup mediów do kampanii, podkreśla, że główne działania w radiu, prasie i telewizji będą realizowane w dwóch fazach.
– Ponieważ projekt zakładał realizację działań maksymalnie do sierpnia, zaplanowaliśmy kampanię na końcówkę maja i czerwiec oraz przełom lipca i sierpnia, natomiast promocja Warmii i Mazur w internecie potrwa nieprzerwanie przez 6 miesięcy – mówi Arkadiusz Grzybek.
Projekt „Warmia i Mazury Pro-invest 2015” realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury 2007-2013, priorytet I „Przedsiębiorczość”, działanie 1.2 „Wzrost potencjału instytucji otoczenia biznesu”, poddziałanie 1.2.3 „System obsługi inwestora na poziomie regionalnym”. Dofinansowanie unijne stanowi 85 proc. wartości projektu, pozostałe 15 proc. pochodzi z budżetu samorządu województwa.