Wiadomości

W grupie raźniej… i taniej – nowa oferta PKP Intercity

PKP Intercity wprowadza nową ofertę dla małych grup. Od 1 lipca podróże koleją z rodziną lub grupą przyjaciół będą jeszcze tańsze. Taniej z Bliskimi to nowa oferta przygotowana specjalnie dla rodzin i niewielkich grup od 2 do 6 osób.

Nowa, ogólnodostępna oferta PKP Intercity obowiązuje od 1 lipca br. Aby z niej skorzystać wystarczy podróżować w grupie od 2 do 6 osób – wszyscy jej członkowie otrzymują wtedy 30% zniżki od bazowych cen biletów. Taniej z Bliskimi obowiązuje w pociągach kategorii TLK oraz IC w relacjach krajowych.

Aby skorzystać z oferty bilety należy kupić najpóźniej 1 dzień przed wyjazdem – z tego powodu w ramach tej promocji nie można zakupić ich u konduktora. Bilety są dostępne na 30 dni przed odjazdem pociągu w kasach biletowych i kanałach online.

Oferta łączy się z ulgami ustawowymi, dzięki czemu osoby do nich uprawnione będą podróżować jeszcze taniej. Co warte podkreślenia, bilety w ramach promocji Taniej z Bliskimi możemy zakupić również na przejazd w wagonie z miejscami do leżenia (tzw. kuszetki) oraz w wagonie sypialnym.

W pociągach ekspresowych – EIC oraz EIP – niezmiennie można korzystać z Biletów Rodzinnych, które PKP Intercity oferuje grupom od 2 do 5 osób, w których jest dziecko poniżej 16. roku życia. W tej ofercie każdy z członków grupy również otrzymuje 30% zniżki na bilet.

Życie przysparza wielu okazji do wspólnych podroży. Staramy się, aby były one jeszcze bardziej dostępne, zarówno pod względem oferty połączeń, jak i cen biletów. Nową ofertą chcemy zachęcić do wspólnych wyjazdów koleją rodziny i mniejsze grupy. Bilety Taniej z Bliskimi to świetne rozwiązanie, niezależnie czy podróżujemy we dwójkę, z rodziną czy w kilkuosobowej grupie przyjaciółmówi Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity

Wychodzimy naprzeciw potrzebom milionów Polaków chcących podróżować po kraju i wprowadzamy ofertę, dzięki której przejazd pociągiem w kilka osób będzie bardzo konkurencyjny kosztowo wobec podróży samochodem. Tym samym włączamy się w działania podejmowane przez polski rząd w ramach tarczy antyinflacyjnej. Warto podkreślić, że wybierając kolej zmniejszamy nie tylko koszty, lecz także wpływ na środowisko, ponieważ pociąg to najbardziej ekologiczny środek transportu zbiorowego – zaznacza Tomasz Gontarz, Członek Zarządu PKP Intercity.

Pierwsze półrocze: PKP Intercity z największą liczbą podróżnych w historii spółki

Wprowadzenie nowej, atrakcyjnej oferty to zachęta do korzystanie z niskoemisyjnego transportu jakim jest kolej i pozostawienia auta w garażu. W przypadku podróży samochodem w grupie koszty, jak i emisja spalin rozkładają się na kilka osób – PKP Intercity proponuje rozwiązanie, które jest jeszcze bardziej ekonomiczne i niskoemisyjne. Każdorazowy wybór pociągu zamiast auta to mniejsza emisja CO2 – i takiego wyboru dokonuje coraz więcej Polaków. Pierwsze półrocze bieżącego roku to kolejne rekordowe wyniki przewozowe narodowego przewoźnika:

  • od początku roku do 30 czerwca PKP Intercity przewiozło 25,4 mln osób;
  • w poprzednich dwóch latach ta liczba wynosiła mniej niż 12,5 mln, z kolei w pierwszej połowie 2019 roku z PKP Intercity podróżowało 22,8 mln osób;
  • tegoroczny wynik stanowi 11% wzrostu w stosunku do okresu styczeń-czerwiec 2019 r. (przed pandemią);
  • w maju z usług PKP Intercity skorzystało 5,26 mln osób, zaś w czerwcu – 5,3 mln osób, co oznacza niecały 1% wzrostu;
  • rekordowym dniem był 19 czerwca – tylko tego dnia 247 tys. osób wyruszyło w podróż z PKP Intercity.

Po dwóch latach pandemii i obostrzeń z nią związanych Polacy chętnie wracają do pociągów. Na coraz większe zainteresowanie przejazdami koleją duży wpływ mają efekty programu inwestycyjnego PKP Intercity, podnoszącego komfort podróży, a także oferta Promo, wprowadzona na początku maja do pociągów kategorii ekonomicznych.

Ponad połowa z nas chce jeszcze lepiej poznać Polskę

Z końcem pandemicznych obostrzeń i ograniczeń polskie społeczeństwo chętniej wyrusza na wakacyjne wojaże. Badanie opinii przeprowadzone na zlecenie PKP Intercity  wykazały, że pandemia wywarła duży wpływ na wyjazdy wypoczynkowe. Ponad 70% respondentów przyznało, że kwestie bezpieczeństwa, ograniczenia w przemieszczaniu się i troska o zdrowie wpłynęły na ich wyjazdy w ostatnich dwóch latach.[1] Jednocześnie utrudnienia i zmieniające się zasady w wyjazdach za granicę wytworzyły nowe trendy. Ponad połowa Polaków (52%) na nowo odkryła uroki turystyczne Polski i zamierza poznać ją lepiej. Także ponad połowa (53%) zadeklarowała, że w tym roku zamierza podróżować częściej niż w 2020 i 2021 r. Podczas tegorocznych wakacji 56% Polaków planuje wyjechać w nowe miejsca, połowa zaś zamierza odwiedzić znane już sobie destynacje. 85% planujących wakacyjne podróże Polaków zamierza odwiedzić najpopularniejsze polskie destynacje turystyczne – morze, Mazury, góry lub duże miasta.

Plany rozwoju oferty dla Warmii i Mazur

Już teraz osoby podróżujące z i do Olsztyna mogą cieszyć się z wysokiego standardu podróży. Z 19 par połączeń kursujących przez stolicę województwa warmińsko-mazurskiego 17 to połączenia kategorii IC, obsługiwanej głównie elektrycznymi zespołami trakcyjnymi lub składami z unowocześnionymi wagonami.

Strategia rozwoju PKP Intercity zakłada stopniowy wzrost liczby połączeń na kluczowych odcinkach w województwie warmińsko-mazurskim. W perspektywie 2030 roku Warszawę i Olsztyn połączy do 12 par pociągów dziennie. Obecnie na tej trasie jeździ 8 par – liczba pociągów się zwiększy. Dwugodzinny cykl połączeń przez cały dzień będzie realizowany w relacjach Olsztyn – Elbląg – Trójmiasto oraz Olsztyn – Toruń – Poznań. Dzięki realizacji prac modernizacyjnych na linii kolejowej nr 38 zostanie rozwinięta oferta połączeń z Wrocławia, Poznania, Szczecina i Trójmiasta do Giżycka i Ełku. Na odcinku Olsztyn – Ełk będzie kursować do 7 par połączeń dziennie.

Budowa nowej infrastruktury linii RailBaltica (odcinek Białystok – Ełk – Suwałki) pozwoli na włączenie w siatkę połączeń dalekobieżnych relacji Suwałki – Ełk – Olsztyn – Trójmiasto. Dzięki temu rozwinięta zostanie też oferta połączeń w relacji Warszawa – Białystok – Ełk – Giżycko. Dzięki zaplanowanym już projektom zakupu nowego taboru, pociągi wrócą na nieużytkowną obecnie trasę Białystok – Ostrołęka – Szczytno – Olsztyn.

PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, łączy mniejsze ośrodki z aglomeracjami, a także umożliwia wygodne podróżowanie po Europie zapewniając mieszkańcom coraz większej liczby miast i miejscowości dostępność komunikacyjną. W ramach rozszerzonej strategii inwestycyjnej „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” do 2030 roku Spółka przeznaczy 27 mld zł na nowoczesny tabor oraz przyjazne środowisku stacje postojowe. W 2030 roku cała flota PKP Intercity będzie nowa lub zmodernizowana, co zapewni wysoki poziom bezpieczeństwa podróży i wygody. Przewoźnik dąży do tego, by oferować pasażerom wysoki oraz powtarzalny standard podróży i intensywnie rozwija ofertę dla pasażerów, by kolej stała się środkiem transportu pierwszego wyboru. Rozwój kolei jako najbardziej ekologicznego środka transportu zbiorowego wpisuje się w założenia Europejskiego Zielonego Ładu. PKP Intercity ma ambicję, aby stać się pierwszym polskim przewoźnikiem pasażerskim, którego działalność będzie neutralna dla klimatu.

[1] Badanie zostało przeprowadzone przez SW Research na zlecenie PKP Intercity w dniach 23-25 maja 2022 r. metodą indywidualnych wywiadów kwestionariuszowych online (CAWI) na reprezentatywnej próbie 1005 Polaków w wieku 16+.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*