Wiadomości

Sprawdź jak zachować się przy przystanku „wiedeńskim”

Olsztyńscy policjanci przypominają kilka podstawowych zasadach dotyczących poruszania się w rejonie przystanków „wiedeńskich”.

W Olsztynie mamy dwa rodzaje przystanków tramwajowych. Przystanki z wysepką i bez wydzielonej wysepki tzw. „wiedeńskie”.

Gdy tramwaj lub autobus znajduje się na tzw. przystanku „Wiedeńskim” kierowcy mają zakaz wjazdu na wzniesienie i muszą poczekać na odjazd pojazdu komunikacji miejskiej. Jest to niezbędne by zapewnić pieszym swobodne dojście do tramwaju lub na chodnik.

Przystanek bez wydzielonej wysepki, tzw. „wiedeński”

Tego typu przystanki znajdują się dwa na ul. Kościuszki na wysokości Centrum Handlowego Manhattan oraz dwa przed skrzyżowaniem ulic Kościuszki/Kętrzyńskiego od strony dworca.

Są to przystanki tramwajowo-autobusowe, gdzie dostęp pasażerów do pojazdu komunikacji miejskiej odbywa się z jezdni samochodowej. Konstrukcja takiego przystanku polega na podniesieniu jezdni na całej długości przystanku do poziomu chodnika.

Ważne jest aby pasażerowie oczekujący na przyjazd tramwaju/autobusu, znajdowali się na chodniku. Należy pamiętać, że wyniesiony fragment jezdni ułatwiający wsiadanie i wysiadanie z tramwajów to droga, po której poruszają się inne pojazdy. Można na nią wejść dopiero wtedy, gdy na przystanek wjedzie pojazd komunikacji miejskiej.

Gdy tramwaj lub autobus znajduje się na tzw. przystanku wiedeńskim kierowcy maja zakaz wjazdu na wzniesienie i muszą poczekać na odjazd pojazdu komunikacji miejskiej. Jest to niezbędne by zapewnić pieszym swobodne dojście do tramwaju lub na chodnik.

Przystanek z wysepką

Jest to przystanek komunikacji publicznej (wysepka), który przejściem dla pieszych jest połączony z chodnikiem. Przechodzenie do i z przystanku jest dozwolone tylko po tym przejściu. Kierowca przejeżdżając obok przystanku z wysepką powinien utrzymywać prędkość dostosowaną do warunków ruchu.

Źródło: KMP Olsztyn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*