Wiadomości

Od 1 stycznia zacznie obowiązywać nowy układ komunikacyjny. Zobacz co się zmieni

Od 1 stycznia 2016 roku na terenie Olsztyna zacznie obowiązywać zostanie nowy układ komunikacyjny. Pasażerów komunikacji miejskiej czekają liczne zmiany, które w efekcie mają na celu usprawnienie oraz zwiększenie jakość komunikacji miejskiej w mieście.

Od początku 2016 roku kursować będą już wszystkie trzy linie tramwajowe (1, 2 i 3), 33 dziennych linii autobusowych ponumerowanych od 101 do 309 oraz dwie linie nocne N01 i N02.

W przypadku połączeń autobusowych zdecydowanie wzrośnie częstotliwość kursowania. Większość linii będzie jeździć w dni robocze co kwadrans. Poza tym więcej połączeń pojawi się wieczorami, w dni robocze wolne od nauki szkolnej oraz w dni świąteczne. Więcej ma być również kursów linii autobusowych do wybranych osiedli do których nie dotrą linie tramwajowe.

Zwiększona ilość kursów pojazdami komunikacji miejskiej będzie realizowanych m.in. na odcinkach: ul. Witosa–Śródmieście; ul. Wilczyńskiego–Dworzec Główny/osiedle Podleśna; Gutkowo–Śródmieście; Dajtki–Śródmieście; ul. Wilczyńskiego–ul. Żołnierska; al. Wojska Polskiego–Śródmieście/Kormoran/Jaroty; ul. Wilczyńskiego–Stary Dwór; osiedle Mazurskie–Śródmieście; osiedle Podleśna–Kortowo; ul. Lubelska–Dworzec Główny/Śródmieście oraz wielu innych.

Ponadto autobusy komunikacji miejskiej regularnie zaczną kursować po ulicach, które dziś nie są objęte zasięgiem olsztyńskiej komunikacji miejskiej, a będą to ulice: Artyleryjska, Bukowskiego, Płoskiego.

Pasażerowie, którzy w wyniku wprowadzanych zmian utracą swoje bezpośrednie połączenia, dzięki wysokim częstotliwościom kursowania linii tramwajowych, wyższym częstotliwościom kursowania linii autobusowych, utworzeniu wygodnych punktów przesiadkowych takich jak „Galeria Warmińska” na ul. Sikorskiego, „Centrum” na al. Piłsudskiego czy „Filharmonia” i „Skwer Wakara” na ul. Kościuszki oraz wprowadzonej 1 listopada 2015 roku nowej taryfie przewozowej nie muszą obawiać znacznego pogorszenia komfortu podróży ani wzrostu kosztów.

Nowością w olsztyńskiej komunikacji miejskiej będą także autobusowe linie dowozowe do tramwajów oznaczone numerami od 201 do 205. Linie dowozowe będą służyć przede wszystkim mieszkańcom Jarot, osiedla Generałów, Pieczewa i Nagórek w sprawniejszym dotarciu do tramwajów oraz powrocie do domów po przyjeździe tramwajem np. ze Śródmieścia lub Dworca Głównego do przystanków przesiadkowych zlokalizowanych w południowej części Olsztyna. Warto również zwrócić uwagę, że żadne z osiedli tj. Nagórki, Pieczewo, Jaroty czy Generałów nie zostanie pozbawione bezpośrednich połączeń autobusowych z centrum Olsztyna czy Dworcem Głównym. Pasażerowie podróżujący z południowych dzielnic w kierunku Śródmieścia i dworca będą mieli możliwość wyboru pomiędzy liniami tramwajowymi i autobusowymi.

Przypominamy, że w autobusach i tramwajach obowiązują bilety 30-minutowe (pozwalające na wielokrotne przesiadanie się między pojazdami) oraz bilety jednorazowe w cenie 2,90 zł i ulgowe w cenie 1,45 zł. Bilet 45-minutowy to koszt 3,40 zł, a 90 minutowy 4,40 zł. Natomiast cena normalnego biletu okresowego miesięcznego lub 30-dniowego to 88 zł, a biletu ulgowego 44 zł.

W nowym układzie komunikacja miejska przejedzie dziennie 27,5 tys. km. Na 38 liniach kursować będzie 168 pojazdów (156 autobusów i 12 tramwajów). W ciągu roku wszystkie pojazdy komunikacji miejskiej zrealizują ok. 8 700 000 kilometrów.

Ulotkę informacyjną dotyczącą nowego układu komunikacyjnego obowiązującego od 1 stycznia 2016 roku można pobrać TUTAJ

źródło: ZDZiT/własne

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*