Marka regionu – latarnia w morzu ofert
Produkt Warmia Mazury – to pierwszy wspólnotowy znak towarowy, którego właścicielem jest samorząd województwa warmińsko-mazurskiego. Został zarejestrowany w Urzędzie Harmonizacji Rynku Wewnętrznego w Alicante. Uzyskanie tego znaku jest konsekwencją projektu „Produkt z Warmii i Mazur”.
– Celem projektu jest identyfikacja produktów, usług, wydarzeń charakterystycznych dla Warmii i Mazur, z których jesteśmy znani i którymi chcemy się chwalić – mówi marszałek Gustaw Marek Brzezin.
– Z takiego sposobu wspierania własnej przedsiębiorczości słynie już włoska Umbria czy francuska Bretania. Projekt ma na celu wzmocnić identyfikację regionu i jego markę, a w rezultacie przełożyć się na tutejszą gospodarkę i rynek pracy. Chcemy także, aby ta marka, jako znak towarowy, była chroniona na otwartym europejskim rynku, a certyfikat z Alicante to gwarantuje.
Do tej pory o naszym regionie głośno było w kraju i za granicą dzięki udziałowi w konkursie na 7 Nowych Cudów Natury. Udział w tym światowym konkursie miał na celu wzmocnienie i utrwalenie marki regionu jako atrakcyjnego turystycznie. Samorząd województwa jest także partnerem w biznesie, nie tylko poprzez wsparcie przedsiębiorców środkami europejskimi, ale także promocję gospodarczą. Działania są wielotorowe.
Realizowane są kampanie promocji gospodarczej, obecnie kierowane głównie do inwestorów z krajów skandynawskich, do Niemiec, Austrii i Wielkiej Brytanii. Założeniem nowego projektu jest stworzenie i wypromowanie regionalnego produktu rozumianego jako znak „Produkt Warmia Mazury”. Są już pierwsze efekty, 107 firm z regionu postarało się o ten znak dla 120 produktów, usług czy wydarzeń.
– Kupujmy nasze wyroby, korzystajmy z usług oferowanych przez nasze firmy, bywajmy na organizowanych u nas imprezach, wspierajmy tutejszą przedsiębiorczość – dodaje marszałek Brzezin. – Bądźmy regionalnymi patriotami.