Jak uzyskać zwrot podatku z Holandii? Wszystko, co musisz wiedzieć

- Kategoria: Polecane artykuły
0

Każda osoba zatrudniona legalnie na terenie Holandii powinna złożyć zeznanie podatkowe, dzięki któremu może otrzymać nadpłacone pieniądze. Wartość świadczenia zależy od wielu czynników, ale dużym udogodnieniem jest możliwość wnioskowania o zwrot podatku do aż do 5 lat wstecz. Jakie dokumenty są potrzebne i kiedy mija termin składania zeznań podatkowych?

Kto może otrzymać zwrot podatku z Holandii?

Obywatele Polski zatrudnieni legalnie na terenie Holandii mogą odzyskać zwrot podatku bez względu na ilość czasu przepracowanego za granicą. Złożenie deklaracji podatkowej obowiązuje każdego pracownika, a brak nadesłania dokumentów w terminie wyznaczonym przez urząd skarbowy może skutkować otrzymaniem grzywny administracyjnej, a nawet rozpoczęciem postępowania sądowego. W 2022 roku zgodnie z prawem o zwrot podatku mogą ubiegać się osoby pracujące na terenie Holandii w latach 2017-2021.

Jak rozliczyć dochody w Holandii? Potrzebne dokumenty i terminy

Rok podatkowy w Holandii pokrywa się z rokiem kalendarzowym i trwa od 1 stycznia do 31 grudnia. W celu prawidłowego rozliczenia minionego roku podatkowego i szybkiego uzyskania świadczeń dokumenty należy przedstawić w urzędzie skarbowym do 1 lipca roku następującego po tym, którego dotyczy rozliczenie.

Jak wspomnieliśmy, o sam zwrot nadpłaconego podatku, pracownicy mogą ubiegać się do 5 lat wstecz.Wysokość zwrotu nadpłaconych pieniędzy zależy od progu podatkowego ustalonego w danym okresie, a także rodzaju dochodu, wieku podatnika, statusu czy korzystania z ulgi partnerskiej.

Prawidłowe rozliczenie podatku z Holandii wymaga nadesłania kompletu dokumentów. Do uzyskania zwrotu potrzebne są:

  • karta podatkowa Jaaropgave,
  • kopia dokumentu tożsamości (paszportu lub dowód osobisty),
  • zaświadczenie UE/WE (wystawiane przez polski urząd skarbowy na podstawie zeznania PIT 36 z załącznikiem ZG).

W celu rozliczenia dochodów z zagranicy warto skorzystać z pomocy profesjonalnego biura rozliczeń podatkowych. Takie usługi oferuje All-Tax – firma z wieloletnim doświadczeniem w zakresie rozliczeń podatków osób pracujących za granicą. Dzięki fachowej obsłudze można liczyć na możliwie najwyższą kwotę zwrotu, rzetelne pełnomocnictwo i wsparcie w zakresie dostarczenia niezbędnych dokumentów na czas. Więcej o zasadach i obszarach działania firmy można przeczytać na stronie https://all-tax.pl/.

Rozłąkowe i ulgi na dzieci – komu przysługują holenderskie świadczenia?

Polacy pracujący w Holandii przy okazji składania deklaracji podatkowej mogą ubiegać się o otrzymanie dodatkowych pieniędzy. Świadczenia wypłacane są z tytułu posiadania dzieci lub dla niezatrudnionego na terenie Holandii partnera fiskalnego. W pierwszym przypadku z ulgi może skorzystać osoba będąca opiekunem prawnym dziecka, które jest zameldowane pod tym samym adresem. Dodatkowe dochody dla partnera fiskalnego, czyli tzw. rozłąkowe przysługuje, gdy partner fiskalny spełnia jedną z określonych cech:

  • jest współmałżonkiem,
  • jest osobą zameldowaną pod wspólnym adresem, z którą podatnik dzieli fundusz emerytalny lub własność mieszkaniową,
  • jest osobą, z którą podatnik ma dzieci.

Ponadto partner fiskalny powinien być zarejestrowany w holenderskim urzędzie skarbowym i posiadać identyfikacyjny numer BSN. Przy rozliczeniu dochodu należy przedstawić dokumenty potwierdzające jego zarobki, które nie mogą przekroczyć 6 tysięcy euro brutto. W przypadku osoby zatrudnionej w Holandii kwota dochodu umożliwiająca uzyskanie rozłąkowego powinna być wyższa niż 10 tysięcy euro.

Ile trzeba czekać na decyzję holenderskiego urzędu skarbowego i zwrot pieniędzy?

Podatnicy, którzy złożą zeznanie podatkowe w pierwszym terminie, mogą spodziewać się szybkiej odpowiedzi z holenderskiego urzędu skarbowego (Belastingdienst). Pieniądze powinny wpłynąć na konto do 30 czerwca bieżącego roku podatkowego. W pozostałych sytuacjach czas weryfikacji wniosków i wypłacenia zwrotu może się wydłużyć od 6 miesięcy do nawet 3 lat. Nie jest to jednak sztywna reguła i często już po upływie 3-4 miesięcy od złożenia wniosku (po terminie) można spodziewać się otrzymania należności.

Artykuł sponsorowany

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Redakcja oraz wydawca serwisu Wiadomosci.Olsztyn.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*

Zobacz również

Meteorolodzy ostrzegają przed upałem. Temperatura przekroczy 30 stopni

Centralne Biuro Prognoz Meteorologicznych wydało dla województwa warmińsko-mazurskiego