Wiadomości

Ekoelektrostacje Pure City w Galerii Warmińskiej w Olsztynie już dostępne dla klientów

Pure City, operator innowacyjnej sieci nośników cyfrowej reklamy zewnętrznej, będących jednocześnie stacjami ładowania pojazdów elektrycznych, uruchomił dwie nowe ekoelektrostacje AC o mocy 2×22 kWh w Galerii Warmińskiej w Olsztynie.  Do końca 2025 roku ekologiczna sieć Pure City będzie obejmować ponad 750 stacji ładowania w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców w całej Polsce.

Uruchomienie ekoelektrostacji w Olsztynie to kolejny krok w realizacji planu budowy ogólnopolskiej sieci naszych ekologicznych nośników reklamy i stacji ładowania w lokalizacjach, w których tego typu rozwiązania nie były dotychczas dostępne. Ekolektrostacje Pure City w galeriach handlowych przynoszą ich klientom oraz obecnym w nich markom szereg korzyści. Umożliwiają tworzenie atrakcyjnych i aktualizowanych w czasie rzeczywistym formatów komunikacji do dotychczasowych klientów, jednocześnie przyciągają kierowców pojazdów elektrycznych, którzy szukają miejsc umożliwiających wygodne ładowanie pojazdów – komentuje Wojciech Bieńkowski, prezes Pure City. 

Galeria Warmińska to popularne miejsce w regionie, oferujące 170 sklepów reprezentujących znane i cenione marki, kino, restauracje, oraz amfiteatr. Dzięki ekoelektrostacjom Pure City Galeria Warmińska może zaoferować teraz swoim klientom również ekologiczne ładowanie pojazdów elektrycznych zieloną energią. Do korzystania z ładowarek Pure City służy prosta aplikacja, którą można pobrać z www.purecity.pl. Stacje ładowania Pure City są wyposażone w złącza typu 2 oraz w 55-calowe ekrany LED, które pełnią funkcję cyfrowych nośników reklamy zewnętrznej.

– Jesteśmy obecni już w sześciu miastach i dynamicznie rozwijamy naszą działalność, a kolejne trzy ekoelektrostacje zostaną uruchomione w perspektywie kilku tygodni. Aby utrzymać dynamikę rozwoju zielonej sieci Pure City rozpoczęliśmy właśnie drugą rundę finansowania, w ramach której planujemy pozyskać 15 mln PLN. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na rozwój sieci do 120 ekoekoelektrostacji, wzmocnienie zespołów odpowiedzialnych za pozyskiwanie lokalizacji i sprzedaż czasu reklamowego, a także rozwój aplikacji EV o funkcjonalności marketingowej i bazodanowej – podkreśla prezes Pure City.

Ze względu na specyfiką projektu, Pure City zamierza podzielić działalność operacyjną i inwestycji w infrastrukturę na dwie spółki. Pierwsza z nich jako spółka operacyjna, będzie odpowiedzialna za marketing, pozyskiwanie lokalizacji ekoelektrostacji, rozwój oferty, sprzedaż czasu reklamowego i utylizację sieci ładowania. Druga, o niższym profilu ryzyka i niskich kosztach operacyjnych, będzie właścicielem infrastruktury oraz umów dzierżawy miejsc pod ekoelektrostacje, wypłacając corocznie inwestorom „ROI fee” na atrakcyjnym poziomie w modelu znanym m.in. z rynku nieruchomości czy fotowoltaiki. Podział projektu na dwie spółki zapewnia przejrzystość oferty inwestycyjnej i umożliwia zaoferowanie inwestorom dwóch różnych opcji inwestycyjnych, dostosowanych do ich profilu ryzyka.

Według prognoz analityków flota samochodów całkowicie elektrycznych w Polsce w 2025 r. wzrośnie 7 -krotnie, do 247 tys. Warunkiem rozwoju rynku EV jest jednak rozbudowa infrastruktury ładowania. W Polsce na koniec 2022 r. funkcjonowały 5016 punktów ładowania pojazdów elektrycznych. Prognozy zakładają, że do 2025 r. będzie ich funkcjonować ponad 41 tys., co oznacza 8 – krotny wzrost. Natomiast cyfrowa reklama zewnętrzna (DOOH) to najszybciej rosnący w Polsce segment branży reklamy zewnętrznej (OOH), który w 2022 r. wzrósł o 66,1% r/r (107,3 mln PLN). Udział DOOH w całości reklamy zewnętrznej w Polsce wynosi dopiero 19%, podczas gdy na świecie udział ten kształtuje się na poziomie 50%.

***

Pure City – miejska sieć ekoelektrostacji to zielona sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych będących jednocześnie nośnikami cyfrowej reklamy zewnętrznej (DOOH). Do końca 2025 r. sieć ma obejmować ponad 750 ekoelektrostacji w miastach w całej Polsce. Nowatorski w Europie koncept z powodzeniem jest już rozwijany w Australii oraz USA, gdzie reklamodawcy coraz chętniej korzystają z nośników reklamowych wspierających rozwój transportu zeroemisyjnego. Partnerami technologicznymi Pure City są Elocity oraz stacjeladowania.com. Inwestorem jest Freya Capital.

Misją Pure City jest realny i mierzalny udział w transformacji energetycznej oraz wspieranie firm i marek stawiających na realizację celów ESG. Zielone ekoelektrostacje Pure City dzięki starannie wybranym lokalizacjom zapewnią połączenie wygody ładowania pojazdu z dużym zasięgiem treści marketingowych reklamodawców. Jednocześnie 10% czasu reklamowego będzie udostępniane na potrzeby miast i edukacji w zakresie zmian klimatycznych oraz komunikacji społeczności lokalnej w tym obszarze.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*