Coraz bliżej budowy tunelu pod torami na Tracku
Znamy oferty dotyczące budowy przeprawy pod torami kolejowymi na Tracku. Większość propozycji mieści się w kwocie zarezerwowanej przez samorząd na tę inwestycję.
Inwestycja jest jednym z podstawowych etapów uzbrojenia terenów przemysłowych w pobliżu jez. Trackiego. Jednocześnie pozwoli dodatkowo skomunikować osiedla szeroko rozumianego Zatorza z pozostałą częścią miasta.
Tunel pod torami ma mieć 32 metru długości i 14 m. szerokości. Dodatkowo inwestycja obejmuje wybudowanie niemal 1,4-kilometrowej długości ulicy wraz z drogą dla pieszych i rowerów, która połączy ul. Zientary-Malewskiej z węzłem Wschód na południowej obwodnicy Olsztyna. Opcjonalnym zadaniem jest zaprojektowanie i wykonanie rozbudowy ul. Zientary-Malewskiej na odcinku od ulicy Jeżynowej do przyszłego ronda, które powstanie między ul. Jesienną a Tracką.
Zrealizować zadanie jest chętnych pięć firm. Najtańszą ofertę przedstawiła spółka Intop Warszawa – 73,3 mln zł (zamówienie podstawowe – 57,8 mln zł). Natomiast najdroższą propozycję przygotował Strabag – 107,6 mln zł (92,6 mln zł).
Teraz trwa sprawdzanie ofert, a decyzja o wyborze wykonawcy powinna zapaść w ciągu 90 dni. Zadanie ma być zrealizowane do końca sierpnia 2027 roku.
„REWELACJA”. Dlaczego umieściłem to określenie z cudzysłowem? Trzy kilometry 600 m wskazuje mi automapa od tunelu do ulicy Jagiellońskiej. Czyli ulicami: Ziętary-Malewskiej poprzez nowobudowane rondo i w Poprzeczną. Grubo ponad 3 kilometry ulicami z restrykcyjnymi ograniczeniami prędkości i swobody poruszania (wąskie) „pomysłodawcy” chcą puścić szturmem potok samochodów!!!!???? Czy jest ktoś w tym mieście, w ratuszu, kto jeszcze NIE postradał rozumu?????? I jeszcze to rondo. Tam się udławi ruch kołowy na amen!!!! Przecież w szczycie to może być duży problem włączyć się z bocznych uliczek do ruchu!