Wiadomości

Bilet sieciowy i 30-dniowy dostępny na komórce

Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu w informuje, że pasażerowie komunikacji miejskiej w Olsztynie mogą korzystać z nowej usługi zakupu biletu sieciowego i 30-dniowego na telefon komórkowy.

Dotychczas usługa była możliwa wyłącznie w odniesieniu do biletów jednorazowych. Nowa usługa została uruchomiona w systemie moBILET. Przypominamy, że osoby kupujące ulgową sieciówkę na komórkę muszą posiadać przy sobie dokument potwierdzający prawo do zniżki.

Zasady rejestracji i zakupu biletów komunikacji miejskiej w systemie moBILET

Rejestracja

Przed przystąpieniem do zakupu biletu, pasażer musi dokonać jednorazowej rejestracji. Do wyboru mamy:

 Rejestracja konta przez Internet

Wejdź na stronę: http://www.mobilet.pl/. Następnie wystarczy wybrać opcję ZAREJESTRUJ SIĘ. Po wypełnieniu wszystkich wymaganych pól (numer telefonu, adres e-mail, hasło) oraz akceptacji regulaminu, klikamy DALEJ. Po kilku minutach na numer podany w formularzu zgłoszeniowym zostanie przesłana wiadomość z linkiem do instalacji aplikacji. Po zainstalowaniu aplikacji użytkownik musi podać hasło oraz wybrać ZDZiT Olsztyn.

Rejestracja konta poprzez wysłanie wiadomości SMS:

  • wyślij SMS o treści: „MOBILET” pod numer 4321 (opłaty zgodne z taryfą operatora)
  • odbierz SMS z linkiem do pobrania aplikacji
  • pobierz i zainstaluj aplikację

Rejestracja ze sklepu z aplikacjami:

Użytkownicy posiadający telefony z systemem Android, iOS, WindowsPhone mogą dokonać instalacji aplikacji moBILET bezpośrednio z dedykowanego sklepu z aplikacjami. Po wyszukaniu i zainstalowaniu aplikacji, podczas pierwszego uruchomienia należy przejść prostą rejestrację, podając numer telefonu adres mail oraz hasło do usługi.

Zasilenie konta

Zasilenie ekspresowe – jest ono realizowane za pośrednictwem serwisu Przelewy24 lub PayU jest dostępne bezpośrednio w Portalu Użytkownika lub stornie www.mobilet.pl. Korzystając z tej formy zasilenia, wpłacone środki dostępne są praktycznie natychmiast.

Zasilenie standardowe – to przelew na przydzielony indywidualny rachunek rozliczeniowy. Zarówno numer rachunku, jak i dane do przelewu są widoczne w Portalu Użytkownika – zakładka „Zasilenie konta”.

Zakup biletu – dzięki usłudze moBILET możesz kupić bilety w następujący sposób:

  • uruchomienie aplikacji
  • wybór miasta/przewoźnika
  • wybór biletu oraz ulgi
  • podanie numeru linii/numeru bocznego – o ile jest wymagany
  • zatwierdzenie wybranego biletu (system łączy się z serwerem za pomocą Internetu, gdzie informacja o zakupie zostaje zapisana w bazie danych)
  • pasażer otrzymuje potwierdzenie zakupionego biletu
  • bilet zostaje zapisany w pamięci aplikacji na telefonie, dzięki czemu można go wyświetlić w dowolnym momencie

Ważne informacje

1. Bilet należy skasować przed lub zaraz po wejściu do autobusu. Podczas kontroli pasażer musi przedstawić ekran z zakupionym biletem.

2. W przypadku zakupu ULGOWEGO biletu jednorazowego, czasowego lub okresowego (sieciówki i 30-dniowe) konieczne jest posiadanie przy sobie dokumentu upoważniającego do zniżki.

Tylko bilet zarejestrowany na Olsztyńskiej Karcie Miejskiej zwalnia z tego obowiązku.

3. Faktury za bilety w systemie moBILET generowane są automatycznie przez system po zamknięciu okresu rozliczeniowego (do 3 dnia miesiąca). Podgląd oraz wydruk możliwy jest bezpośrednio w Portalu Użytkownika na stronie www.mobilet.pl. Wymogiem utworzenia faktury jest wcześniejsze uzupełnienie danych firmy.

źródło: ZDZiT Olsztyn