
Bilet sieciowy i 30-dniowy dostępny na komórce
Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu w informuje, że pasażerowie komunikacji miejskiej w Olsztynie mogą korzystać z nowej usługi zakupu biletu sieciowego i 30-dniowego na telefon komórkowy.
Dotychczas usługa była możliwa wyłącznie w odniesieniu do biletów jednorazowych. Nowa usługa została uruchomiona w systemie moBILET. Przypominamy, że osoby kupujące ulgową sieciówkę na komórkę muszą posiadać przy sobie dokument potwierdzający prawo do zniżki.
Zasady rejestracji i zakupu biletów komunikacji miejskiej w systemie moBILET
Rejestracja
Przed przystąpieniem do zakupu biletu, pasażer musi dokonać jednorazowej rejestracji. Do wyboru mamy:
Rejestracja konta przez Internet
Wejdź na stronę: http://www.mobilet.pl/. Następnie wystarczy wybrać opcję ZAREJESTRUJ SIĘ. Po wypełnieniu wszystkich wymaganych pól (numer telefonu, adres e-mail, hasło) oraz akceptacji regulaminu, klikamy DALEJ. Po kilku minutach na numer podany w formularzu zgłoszeniowym zostanie przesłana wiadomość z linkiem do instalacji aplikacji. Po zainstalowaniu aplikacji użytkownik musi podać hasło oraz wybrać ZDZiT Olsztyn.
Rejestracja konta poprzez wysłanie wiadomości SMS:
- wyślij SMS o treści: „MOBILET” pod numer 4321 (opłaty zgodne z taryfą operatora)
- odbierz SMS z linkiem do pobrania aplikacji
- pobierz i zainstaluj aplikację
Rejestracja ze sklepu z aplikacjami:
Użytkownicy posiadający telefony z systemem Android, iOS, WindowsPhone mogą dokonać instalacji aplikacji moBILET bezpośrednio z dedykowanego sklepu z aplikacjami. Po wyszukaniu i zainstalowaniu aplikacji, podczas pierwszego uruchomienia należy przejść prostą rejestrację, podając numer telefonu adres mail oraz hasło do usługi.
Zasilenie konta
Zasilenie ekspresowe – jest ono realizowane za pośrednictwem serwisu Przelewy24 lub PayU jest dostępne bezpośrednio w Portalu Użytkownika lub stornie www.mobilet.pl. Korzystając z tej formy zasilenia, wpłacone środki dostępne są praktycznie natychmiast.
Zasilenie standardowe – to przelew na przydzielony indywidualny rachunek rozliczeniowy. Zarówno numer rachunku, jak i dane do przelewu są widoczne w Portalu Użytkownika – zakładka „Zasilenie konta”.
Zakup biletu – dzięki usłudze moBILET możesz kupić bilety w następujący sposób:
- uruchomienie aplikacji
- wybór miasta/przewoźnika
- wybór biletu oraz ulgi
- podanie numeru linii/numeru bocznego – o ile jest wymagany
- zatwierdzenie wybranego biletu (system łączy się z serwerem za pomocą Internetu, gdzie informacja o zakupie zostaje zapisana w bazie danych)
- pasażer otrzymuje potwierdzenie zakupionego biletu
- bilet zostaje zapisany w pamięci aplikacji na telefonie, dzięki czemu można go wyświetlić w dowolnym momencie
Ważne informacje
1. Bilet należy skasować przed lub zaraz po wejściu do autobusu. Podczas kontroli pasażer musi przedstawić ekran z zakupionym biletem.
2. W przypadku zakupu ULGOWEGO biletu jednorazowego, czasowego lub okresowego (sieciówki i 30-dniowe) konieczne jest posiadanie przy sobie dokumentu upoważniającego do zniżki.
Tylko bilet zarejestrowany na Olsztyńskiej Karcie Miejskiej zwalnia z tego obowiązku.
3. Faktury za bilety w systemie moBILET generowane są automatycznie przez system po zamknięciu okresu rozliczeniowego (do 3 dnia miesiąca). Podgląd oraz wydruk możliwy jest bezpośrednio w Portalu Użytkownika na stronie www.mobilet.pl. Wymogiem utworzenia faktury jest wcześniejsze uzupełnienie danych firmy.