
10 praw franczyzobiorcy
Na dzisiejszym rynku pracy istnieje wiele dostępnych rozwiązań i pomysłów na to, w jaki sposób kształtować własną karierę zawodową. Koncepcyjnie istnieją dwa bieguny zatrudnienia – uzależniony od pracodawcy, realizowany w formie umowy o pracę, zlecenia, czy umowy o dzieło, a także najbardziej niezależny, wyrażony w formie działalności gospodarczej. Często jednak wiele osób, które nie posiada jeszcze własnego pomysłu na biznes, ale jednocześnie nie chce pracować dla korporacji, wybiera inne rozwiązanie, leżące niejako pośrodku tych dwóch biegunów – czyli model franczyzowy. Takie rozwiązanie nie tylko pozwala nam wykorzystać sprawdzony już pomysł, ale przede wszystkim umożliwia nabycie sporego doświadczenia w ramach prowadzenia własnego biznesu.
Franczyza jest to rodzaj umowy między podmiotem, który jest właścicielem danej rozpoznawalnej marki (zwanym franczyzodawcą), a franczyzobiorcą, czyli osobą która w ramach sprawdzonego modelu biznesowego tej marki będzie realizować działalność handlową. Bardzo istotną cechą prowadzenia tego typu działalności jest fakt, że franczyzobiorca, pozostaje nadal niezależny w zakresie zarządzania swoim kapitałem.
Umowa franczyzowa jako podstawa biznesu franczyzowego
Umowa franczyzowa, czyli tzw. udzielenie licencji, jest tutaj bardzo ważnym punktem ciężkości całego procesu, ponieważ to ona określa główne prawa i obowiązki franczyzobiorcy. Taka licencja gwarantuje, że z nowym biznesem nie zostaniemy sami i w każdej sytuacji będziemy mogli oczekiwać wsparcia. Szereg tych praw zależy również od rodzaju działalności, którą chcemy prowadzić. Na przykładzie sieci lokali spożywczych marki Topaz te prawa wyglądają następująco:
Identyfikacja z marką.
Jako franczyzobiorca mamy możliwość korzystania z potencjału jaki został wypracowany przez daną markę, z którą posiadamy podpisaną umowę. Ten element posiada znaczny wpływ na zwiększenie rozpoznawalności naszego biznesu, ponieważ możemy korzystać ze znaku towarowego na wszelkiego rodzaju nośnikach marketingowych.
Dostęp do narzędzi marketingowych.
Dzięki takiemu rozwiązaniu nie tylko posiadamy dostęp do ulotek, plakatów, czy gadżetów, ale także jesteśmy uczestnikiem aktualnych promocji, publikowanych na billboardach, czy w lokalnych w mediach.
Analizy i rachunkowość.
Sieć Topaz wspiera franczyzobiorców w prowadzeniu analiz i mechanizmów wspomagających efektywną realizację biznesu.
Dostęp do platformy szkoleniowej.
W sieci Topaz wsparcie szkoleniowe odbywa się poprzez delegowanie pracowników z innych placówek, opiekę koordynatorów, a także wysyłanie na szkolenia dedykowane konkretnym zagadnieniom.
Aranżacja powierzchni sklepowej
Franczyzobiorca ma obowiązek korzystać z wypracowanej aranżacji sklepowej, na którą składa się nie tylko przygotowanie bezpłatnego projektu identyfikacji i aranżacji wewnętrznej i zewnętrznej, ale także rozplanowanie stoisk, oświetlenia, czy planogramy półek.
Dostęp do centrali zakupowej
Bardzo istotnym elementem jest dostęp to centrali zakupowej, dzięki której możemy mieć gwarancje stałego dopływu towarów, po najniższych promocyjnych cenach.
Akcje promocyjne i programy
W sieci Topaz dostępny jest jeden spójny program lojalnościowy. Do tego systemu mają dostęp przyszli klienci każdej nowo otwartej placówki. Dzięki temu franczyzobiorca nie musi budować własnych akcji promocyjnych i lojalnościowych.
Pomoc w prowadzeniu placówki
Do każdej nowo powstałej placówki jest dedykowany koordynator oraz pracownicy różnych działów sieci, którzy pomagają zarządzać franczyzą w takich obszarach jak analizy, marketing, rozwiązania informatyczne i sprzedaż.
Wyposażenie sklepu
Kolejnym prawem franczyzobiorcy jest możliwość korzystania z atrakcyjnych warunków na zakup wyposażenia sklepu. Wyposażenie, którego dotyczą wspomniane warunki, to przede wszystkim meble, regały, lady, kasy, urządzenia elektryczne, informatyczne, czy infrastruktura związana z możliwością wykorzystania płatności kartami w sklepach.
Dostęp do preferencyjnych warunków zakupu towarów
Sieć Topaz zapewnia możliwość dostępu do sieci największych dystrybutorów w Polsce, u których wynegocjowane są preferencyjne warunki zakupu towarów.
Więcej na ten temat znajdziesz na http://topaz24.pl/
Artykuł sponsorowany