Polecane artykuły

Zakładasz sklep internetowy? Dowiedz się kilku rzeczy o SEO!

Osoby prowadzące sklep internetowy bezwzględnie powinny nauczyć się podstaw pozycjonowania. Jest to umiejętność, która będzie tak przydatna jak księgowanie dochodów oraz umiejętność nawiązywania kontaktów handlowych, czy wyczuwania okazji.

Czym jest pozycjonowanie?

W ogromnym skrócie, jest to sprawianie, aby nasz sklep lub strony internetowe Olsztyn miały jak największą widoczność w wyszukiwarce. Monopolistą pod tym względem jest oczywiście Google. Kluczową rolą w tej pracy odgrywa optymalizacja strony. Następnie, trzeba zadbać o odpowiednie linkowanie. Zdobywanie linków z miejsc takich jak fora internetowe, internetowe wydania prasy, blogi branżowe, platformy mediów społecznościowych – to wszystko powinno być codziennością w pracy osób, którym zależy na poszerzaniu zasięgów.

Budowanie wizerunku marki

Budując zasięgi i osiągając coraz wyższe pozycje w wyszukiwarce Google należy również pamiętać, że reklama w internecie to również budowanie wizerunku. Zadbajmy o dobrą komunikację naszej marki z odbiorcami, sprawdzajmy regularnie jakie komentarze na temat naszych produktów mają klienci, a także dbajmy o to, aby opowiadać o sobie w sposób świadomy.

Optymalizacja strony

Jeśli zaś chodzi o optymalizację stron, jest to przystosowanie ich struktury tak, aby była jak najbardziej przyjazna wyszukiwarkom. Zadbanie o uporządkowanie informacji na stronie, a także o strukturyzowanie nagłówków, wyczyszczenie kodu ze zbędnych elementów. To właśnie podstawowe elementy optymalizacji. Sprawny specjalista seo już na pierwszy rzut oka często jest w stanie powiedzieć, co jest nie tak ze strukturą strony, a pozycjonowanie rozpoczyna właśnie od optymalizacji.

Linkowanie wewnętrzne i copywriting

Kolejna istotna sprawa to kwestia tego, jak ułożone są kategorie w sklepie internetowym oraz jak wygląda linkowanie wewnętrzne. Następnie, istotna jest treść. Bez unikalnej i wartościowej treści w sklepie internetowym nie można w dzisiejszych czasach mówić o powodzeniu w Sieci i to właśnie nakłady na copywriting często „zjadają“ najwięcej budżetu na pozycjonowanie stron internetowych. Jeśli zdecydujemy, że pozycjonowaniem naszego sklepu zajmie się agencja marketingowa, wówczas w pakiecie dostaniemy wszystkie te usługi: copywriting, linkowanie, a także optymalizację.

Kiedy można spodziewać się wyników pozycjonowania?

Przystępując do pracy nad pozycjonowaniem sklepu musimy nastawić się na to, że świeża strona zacznie mieć porządne wyniki dopiero po kilkunastu tygodniach działań. Nowe sklepy internetowe mają problemy z indeksowaniem wszystkich swoich treści oraz ze zdobyciem zaufania wyszukiwarki niekiedy nawet przez pół roku. Jeśli agencja, do której udajemy się po kupno usługi pozycjonowania obiecuje nam efekty widoczne już po dwóch tygodniach, należy nabrać obaw o profesjonalizm oraz o bezpieczeństwo stosowanych metod. Niestety, zdarza się, że SEO Managment w pogoni za dobrymi wynikami naciska na pracowników agencji, aby stosowali ryzykowne działania przyspieszające uzyskiwanie wyników – wszystko jednak najczęściej odbywa się kosztem obniżeniem się reputacji domeny w momencie, gdy nadchodzi nowa aktualizacja algorytmu.

O co pytać agencję SEO?

Z tego właśnie powodu należy rozważnie wybierać firmę pozycjonerską nie bójmy się pytać o metody pracy, sposób linkowania, a także o gwarancję, że nasza strona nie zostanie ukarana przez Google za stosowanie manipulacyjnych praktyk pozycjonerskich. Poprośmy o case study przykładowego klienta, który został obsłużony przez daną agencję, a także zapytajmy koniecznie o to, w jaki sposób rozliczana będzie praca. Modele rozliczeń powinny być przejrzyste.

Artykuł sponsorowany

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*