Wiadomości
W Olsztynie za bilet komunikacji miejskiej zapłacisz smartfonem
Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie informuje, że od dnia 02.08.2017 r. bilet komunikacji miejskiej można kupić w Biletomatach Stacjonarnych przez aplikację BLIK na smartfonie.
Z systemu BLIK mogą korzystać tylko klienci bankowości mobilnej jednego z banków uczestniczących w systemie. Użytkownik może korzystać z systemu BLIK, będąc klientem i korzystając z aplikacji mobilnych.
Transakcja w systemie płatności mobilnych BLIK jest realizowana między klientem posiadającym aktywną aplikację mobilną wydaną przez bank a akceptantem (ZDZiT) obsługiwanym przez agenta rozliczeniowego.
Autoryzacja oparta o kod przebiega następująco:
- wygenerowanie kodu,
- wprowadzenie kodu w punkcie akceptacji, tj. biletomacie,
- przekazanie autoryzacji przez akceptanta, za pośrednictwem agenta rozliczeniowego do Polskiego Standardu Płatności,
- weryfikacja kodu przez Polski Standard Płatności, identyfikacja banku, przekazanie autoryzacji do banku,
- autoryzacja przez bank,
- przekazanie odpowiedzi na autoryzację przez bank do Polskiego Standardu Płatności, który dalej za pośrednictwem agenta rozliczeniowego przekazuje ją do akceptanta.
Cała operacja nie trwa dłużej niż kilkadziesiąt sekund.
Źródło: ZDZiT Olsztyn