Ciekawostki

TVN sprzedany za 584 mln euro. 52.7% akcji kupiła amerykańska firma Scripps Network Interactive

KNOXVILLE, Tennessee, USA– Scripps Networks, światowy lider produkcji treści lifestylowych dla platform telewizyjnych, internetowych i mobilnych, zawarła umowę nabycia 52.7% akcji wiodącej, multiplatformowej polskiej spółki mediowej TVN.

Spółka uzgodniła kupno akcji TVN S.A. od ITI oraz Grupy Canal+ S.A. w ramach transakcji gotówkowej za kwotę 584 milionów euro. Scripps Networks przejmie jednocześnie dług spółki
o wartości 840 milionów euro. Umowa jest przedmiotem procesu zatwierdzenia przez regulatora. Następnie, zgodnie z polskim prawem sankcjonującym przejęcia spółek, Scripps Networks złoży obowiązkową ofertę zwiększenia udziałów w TVN.

TVN jest jedną z wiodących spółek mediowych w Polsce oferującą bezpłatne i płatne lifestylowe i rozrywkowe kanały telewizyjne, w tym między innymi TVN, TVN Style, TTV, TVN Turbo, a także wiodący całodobowy kanał informacyjny TVN24 oraz kanał informacji gospodarczych TVN24 Biznes i Świat.

W 2014 roku dzięki swojej ofercie TVN zyskał największą na polskim rynku oglądalność na poziomie 22%. TVN Media jest największym domem mediowym w Polsce posiadającym 33% rynku przychodów z reklamy w kanałach własnych TVN oraz dodatkowo sprzedając czas reklamowy wielu innych polskich nadawców komercyjnych.

„Ta transakcja jest ważnym krokiem w procesie strategicznego rozwoju naszej międzynarodowej działalności zwiększającym skalę naszej obecności w Europie” – stwierdził Kenneth W. Lowe, Przewodniczący Rady Nadzorczej, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Scripps Networks Interactive.

„Polska to dynamiczny rynek mediowy o ogromnym potencjale. TVN pod kierownictwem Markusa Tellenbacha konsekwentnie wzmacnia swoją pozycję zarówno pod kątem finansowym jak i w dziedzinie kreacji medialnej, usług i portfolio kanałów” – stwierdził Kenneth W. Lowe. „Spółka wydatnie wzmocni działalność Scripps Networks. Liczymy na owocną współpracę z całym zespołem TVN w realizowaniu naszych wspólnych ambicji w całym regionie”.

„Umowa ze Scripps Networks Interactive jest hołdem dla ciężkiej pracy i zaangażowania każdego z pracowników TVN, dzięki którym udało się zbudować jedną z największych i najbardziej dynamicznych spółek mediowych w Polsce” – stwierdził Markus Tellenbach, prezes i dyrektor generalny TVN S.A..

„Ken Lowe wraz z całym zespołem Scripps Networks rozumieją duże znaczenie polskiego rynku i wartości wynikającej z tworzenia atrakcyjnych treści, które łączą nas z widzami. Z wielką radością wchodzimy do rodziny Scripps Networks i niezmiernie cieszy nas fakt, iż wspólnie będziemy rozwijać i wzmacniać naszą firmę przez wiele kolejnych lat”.

Przejęcie pakietu kontrolnego w TVN jest najnowszym etapem ekspansji Scripps Networks w Europie. Wcześniej, w 2011 roku spółka zawiązała w Wielkiej Brytanii spółkę joint-venture z BBC Worldwide na portfel UKTV, na który składa się dziesięć kanałów rozrywkowych i lifestylowych. Scripps Networks jest dystrybutorem siedmiu marek rozrywkowych, w tym między innymi HGTV, Food Network, Travel Channel, DIY Network, Cooking Channel, Fine Living i Asian Food Channel docierając w ten sposób łącznie do ponad 220 mln abonentów w blisko 180 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce, w regionie Azji i Pacyfiku, w Ameryce Południowej i na Karaibach.

Doradcami Scripps Networks Interactive przy tej transakcji na polu finansów była firma Barclays and Blackstone Advisory Partners L.P., a w kwestiach prawnych kancelarie Latham & Watkins LLP oraz Domański Zakrzewski Palinka sp.k

Scripps Networks
Scripps Networks Interactive to jeden z wiodących producentów angażujących treści dotyczących wnętrz, jedzenia oraz podróży.

W portfolio SNI można znaleźć niezwykle popularne marki telewizyjne i internetowe, takie jak HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel czy Great American Country, których łączny zasięg miesięczny w Stanach Zjednoczonych to ponad 190 milionów widzów. Towarzyszące kanałom strony internetowe uzupełniają programy o materiały video i aktywności w kanałach social media, które edukują, informują i inspirują.

Kanały telewizyjne firmy docierają do milionów mieszkańców obu Ameryk, Azji, Bliskiego Wschodu, Europy i Afryki. Scripps Networks ma siedzibę w Knoxville w stanie Tennessee. Więcej informacji można znaleźć na stronie: http://www.scrippsnetworksinteractive.com.

Źródło: mslgroup.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*