Tak ma wyglądać nowy Dworzec Główny w Olsztynie. PKP zaprezentowały wizualizacje
Nowoczesna bryła, funkcjonalność i koncentracja przede wszystkim na obsłudze pasażerów – to główne założenia projektu nowego dworca kolejowego Olsztyn Główny. Dziś, w związku z dobiegającymi końca pracami projektowymi, PKP zaprezentowały wizualizacje nowego budynku olsztyńskiego Dworca Głównego.
Nowy Dworzec Główny został zaprojektowany jako indywidualna koncepcja, dzięki czemu możliwe było uwzględnienie w projekcie lokalnych uwarunkowań: potrzeb pasażerów kolei i mieszkańców miasta oraz układu przestrzennego okolicy – poprzez powiązanie z przystankami autobusowymi i tramwajowymi oraz parkingiem. Dzięki temu mógłby powstać węzeł przesiadkowy integrujący transport kolejowy oraz komunikację miejską. PKP zależało także na tym, aby nowy obiekt w pełni wpisywał się w tkankę miejską, jednocześnie odznaczając się nowoczesnością i reprezentacyjnością, zgodnie z obowiązującymi obecnie trendami architektonicznymi.
– Miasto o wielkości i potencjale Olsztyna zasługuje na nowy, funkcjonalny i reprezentacyjny dworzec. W projektowanym obiekcie główny akcent został postawiony na przestrzenie związane stricte z obsługą podróżnych. Oczywiście, przewidziane zostały także powierzchnie przeznaczone na lokale handlowo-usługowe. Należy pamiętać, że budowa nowego dworca jest częścią większej inwestycji, czyli przebudowy całej stacji Olsztyn Główny. Tę część realizuje spółka PKP Polskie Linie Kolejowe – mówi Małgorzata Zielińska, członek zarządu PKP S.A.
Zarząd PKP prowadzi również rozmowy z inwestorem planującym w sąsiedztwie dworca PKP budowę centrum handlowego i dworca autobusowego. Przy spełnieniu określonych warunków obydwie inwestycje mogą zostać funkcjonalnie ze sobą powiązane. Przy założeniu, że dalsze etapy inwestycji będą mogły być realizowane zgodnie z przyjętym harmonogramem, zakończenie budowy dworca i udostępnienie go podróżnym będzie możliwe w 2022 r. Na budowę nowego dworca PKP uzyskały dofinansowanie ze środków unijnych, w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
* Załączone wizualizacje dotyczą projektu nowego dworca PKP, a przedstawienie zagospodarowania pozostałych terenów: układu torowo-peronowego, planowanej inwestycji deweloperskiej i innych terenów niezarządzanych przez PKP S.A. ma jedynie charakter poglądowy.
to jest naprawdę brzydkie.Proszę zmiencie to.zeby olsztyniacy nie musieli sie znowu wstydzic.
To jakis dramat. Budowanie hangaru dla kilku polaczen dziennie i paru pasażerow w ciagu dnia to chory pomysl szczegolnie w Olsztynie miescie ultra prowincjonalnym. Kto bogatemu zabroni😀😀😀
Lepiej zbudować coś takiego jak było, przed wojną. Jedno dziadostwo rozwalą.
Postawią nowe brzydactwo.