Wiadomości

System kolejkowy oraz rezerwacja wizyty online usprawni obsługę klienta w olsztyńskim Urzędzie Miasta

Urządzenia z ekranem dotykowym oraz telewizory wyświetlające informacje o stanie kolejki stanęły w trzech punktach obsługi klienta Urzędu Miasta: w ratuszu, przy dowodach osobistych, w wydziale komunikacji na ul. Knosały oraz w Galerii Warmińskiej.

Chcąc załatwić sprawę w urzędzie, w pierwszej kolejności musimy skorzystać z urządzenia. Na ekranie dotykowym trzeba wybrać charakter sprawy, cel wizyty np. odbiór dowodu osobistego i pobrać bilet. Na karteczce znajdziemy nasz numer, który w momencie wizyty wyświetli się na telewizorze z przypisanym stanowiskiem, do którego mamy się udać. Znajdziemy tam również informację o tym ile osób oczekuje przed nami.

Dodatkową opcją z jakiej możemy skorzystać przy pobieraniu biletu jest powiadomienie sms. Po podaniu numeru kontaktowego, system na bieżąco monitorujący postęp kolejki w urzędzie, sms-em poinformuje nas o zbliżającym się czasie wizyty. Funkcja ta nie jest obowiązkowa, ale z pewnością będzie atrakcyjna dla osób, które nie mają czasu na siedzenie w urzędzie w oczekiwaniu na swoją kolej.

Termin wizyty w urzędzie można też zarezerwować online. Wystarczy wejść na stronę www.bezkolejki.osztyn.eu, wybrać rodzaj sprawy, która nas interesuje oraz termin, który nam odpowiada. Przy wyznaczaniu terminu online należy podać numer telefonu lub mail, na który otrzymamy kod weryfikacyjny. Bezpośrednio przed wizytą, kod trzeba wprowadzić do systemu kolejkowego na ekranie dotykowym. W taki sposób potwierdzimy naszą obecność na umówionym spotkaniu. Otrzymamy również numerek, który w momencie wizyty zostanie wyświetlony na telewizorze z informacją o stanowisku, do którego mamy się udać.

System ma zapobiec kolejkom w urzędzie, ale także usprawnić pracę urzędników, którzy w swoich panelach będą na bieżąco monitorować liczbę oczekujących, będą też mogli poprosić klienta o uzupełnienie dokumentacji, a następnie wezwać go ponownie do stanowiska, bez ponownego stania w kolejce. System będzie też skarbnicą wiedzy o sprawach, które olsztynianie załatwiają w urzędzie. Dzięki statystykom będziemy mogli w łatwy sposób dowiedzieć się ile osób i w jakim celu odwiedziło urząd.

Źródło: UM Olsztyna

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*