STOP nielegalnemu przechodzeniu przez tory i obiekty kolejowe

STOP nielegalnemu przechodzeniu przez tory i obiekty kolejowe

- Kategoria: Wiadomości
0

Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstuZdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu

85 000 patroli terenów kolejowych – tyle przeprowadzili funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei w tym roku. Podczas patroli szczególną uwagę zwracali na ochronę wiaduktów, mostów i tuneli kolejowych, które zbyt często stają się dla nieostrożnych pieszych drogą na skróty. SOK-iści zapowiadają zero tolerancji dla tych, którzy nielegalnie przechodzą przez tory i w nieuprawniony sposób korzystają z infrastruktury. 

Mimo znaków, wygrodzeń i ostrzeżeń, część pieszych traktuje mosty i wiadukty kolejowe jako sposób na skrócenie sobie drogi. Funkcjonariusze SOK przypominają, że osoby zatrzymane na nielegalnym przechodzeniu przez tory lub korzystające bez uprawnienia z infrastruktury narażają się na mandat lub sprawę w sądzie.

Tylko w okresie między styczniem a sierpniem Straż Ochrony Kolei wystawiła 9 200 mandatów karnych za nieuprawnione przebywanie w obszarze kolejowym lub nielegalne przechodzenie przez tory. 20% z nich dotyczyło przechodzenia przez mosty, wiadukty i tunele.

Dla własnego bezpieczeństwa każdy powinien pamiętać, że przechodzenie przez tory w miejscu niedozwolonym i traktowanie mostów i wiaduktów kolejowych jako skróty jest wyjątkowo niebezpieczne – mówi Paweł Boczek, Zastępca Komendanta Głównego Straży Ochrony Kolei ds. Ochrony. Bezpieczne przechodzenie przez tory możliwe jest dzięki kładkom, tunelom, przejściom lub innym obiektom do tego przystosowanym – dodaje.

Od stycznia do sierpnia tego roku podczas nielegalnego przekraczania torów życie straciły 104 osoby, a 37 zostało ciężko rannych.

  • Za przechodzenie przez tory w miejscu niedozwolonym oraz nieuprawnione korzystanie z infrastruktury grozi mandat karny lub sprawa w sądzie;
  • Między styczniem a sierpniem SOK przeprowadziła 85 tysięcy patroli na terenach kolejowych;
  • 9 200 osób zostało ukaranych mandatami za nielegalne wchodzenie na tory – 20% z nich traktowało mosty, wiadukty i tunele jako skróty.
Źródło: PLK SA

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Redakcja oraz wydawca serwisu Wiadomosci.Olsztyn.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*

Zobacz również

Obchody 610. rocznicy Bitwy pod Grunwaldem

Uczestnicy i widzowie inscenizacji Bitwy pod Grunwaldem w