Wiadomości

Rozstrzygnięto przetarg na rozbudowę linii tramwajowej w Olsztynie

Miasto rozstrzygnęło przetarg na rozbudowę tramwajowego systemu transportu w Olsztynie. Kolejne kilometry torowisk mają połączyć sprawnym transportem odległe osiedla ze Śródmieściem.

Siedem firm zgłosiło się do przetargu na rozbudowę linii tramwajowej w Olsztynie. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma ZUE SA z Krakowa – 382,24 mln zł.

Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa linii tramwajowych w Olsztynie obejmująca całościową budowę infrastruktury tramwajowej zaprojektowanej w ulicach: Piłsudskiego, Wyszyńskiego, Synów Pułku, Krasickiego i Wilczyńskiego do Os. Pieczewo oraz na Placu Jedności Słowiańskiej przy Wysokiej Bramie, konieczną do uruchomienia i prawidłowej eksploatacji komunikacji tramwajowej na liniach nr 4 i 5.

Dwutorowa linia tramwajowa rozpocznie się na ul. Wilczyńskiego, w rejonie istniejącej pętli autobusowej na Os. Pieczewo, gdzie zlokalizowany jest czterotorowy przystanek końcowy wraz z wiatą na rowery i punktem socjalno informacyjnym. Od krańcówki linia przebiegać ma środkiem ulic Wilczyńskiego i Krasickiego do skrzyżowania z ul. Sobocińskiego i Boenigka. Dalej, poza obszarem jezdni, po zachodniej stronie ul. Krasickiego przecinając ulice Barcza i Wańkowicza, aż do skrzyżowania z ul. Murzynowskiego, gdzie rozpocznie się estakada o długości ok. 270 m, po której poprowadzona jest nad skrzyżowaniem ulic Krasickiego i Synów Pułku.

Na końcowym odcinku ul. Synów Pułku i w ul. Wyszyńskiego torowisko przebiegać będzie poza obszarem jezdni, po zachodniej stronie ulicy, aż do skrzyżowania z Al. Piłsudskiego i przecina po drodze ulice Pstrowskiego i Żołnierską.

W Al. Piłsudskiego linia tramwajowa zlokalizowana będzie między jezdniami tworząc tzw. tram-bus-pas i ma przebiegać przez skrzyżowanie z ulicą Dworcową, Obiegową oraz Głowackiego, łącząc się z przebudowywanym torowiskiem na skrzyżowaniu z ul. Kościuszki.

Budowa węzła przesiadkowego Wysoka Brama przewiduje fragmentaryczne rozbiórki w ulicy 11 Listopada (w tym tymczasowego peronu) oraz przedłużenie linii tramwajowej do nowoprojektowanego dwutorowego przystanku końcowego na Pl. Jedności Słowiańskiej wraz z wykonaniem sąsiadującego zagospodarowania. Teren ten częściowo objęty jest strefą ochrony konserwatorskiej, więc niezbędny będzie nadzór archeologiczny nad robotami budowlanymi oraz miejscowe badania wyprzedzające.

Projekt to także powstanie stref o spowolnionym ruchu czy rond zamiast tradycyjnych skrzyżowań oraz budowa około 10 km tras rowerowych.

Realizacja zadania ma potrwać ok. 26 miesięcy (791 dni) od daty zawarcia umowy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*