Zapowiedzi wydarzeń

Przetestuj rower swoich marzeń w Olsztynie!

Już w najbliższą sobotę w Olsztynie będzie można za darmo przetestować ponad 30 rowerów z najwyższej półki. Znajdą się one w Mobilnym Centrum Testowym Meridy. Zawartość ciężarówki wypełnią m.in. rowery górskie i szosowe znane z najważniejszych wyścigów kolarskich świata.

W najbliższą sobotę 22 kwietnia Olsztyn odwiedzi Mobilne Centrum Testowe, czyli ciężarówka wypełniona najlepszymi rowerami Meridy, jednej z czołowych dwukołowych marek świata. Zatrzyma się ona w okolicach Salonu Rowerowego Ciućkowski (ul. Lubelska 41e).

Darmowe testy rozpoczną się o 10.00 i potrwają do 15.30. Każdy zainteresowany będzie mógł wypróbować na trasie górskie i szosowe karbonowe rowery Merida, w tym modele znane z najważniejszych wyścigów na świecie. W jak najlepszym doborze testowego roweru pomoże to, że każdy model będzie dostępny w kilku rozmiarach. Wciąż można się zapisać na akcję oraz zarezerwować rower dla siebie. Aby tego dokonać, wystarczy wypełnić formularz dostępny na www.rowerymerida.pl/testy.

Podczas wydarzenia będą obowiązywały także godziny „open” dla osób, które nie zapisały się wcześniej na testy. W tych godzinach rowery będą wypożyczane zgodnie z zasadą „kto pierwszy, ten lepszy”, jedynie zapisy on-line gwarantują dostępność konkretnego modelu w wybranym dla siebie rozmiarze. – Poleciłabym takie testy wszystkim osobom, które uważają, że rower to rower i każdy z nich jest taki sam. Przekonają się z pewnością, że rower rowerowi nierówny – uważa Dominika Ruta, jedna z uczestniczek testów Meridy, które odbyły się niedawno w Poznaniu.

Sprzęt legendy i lniane biowłókna

Miłośnicy MTB nie powinni przejść obojętnie obok dostępnych w Mobilnym Centrum Testowym nowych wersji Meridy Big.Nine i Big.Seven, które zbierają świetne recenzje testerów opiniotwórczych mediów rowerowych. Rowery łączy ten sam kształt ramy i wiele szczegółowych rozwiązań. Przeznaczona do testów Merida Big.Nine Team waży zaledwie ok. 8,5 kg, jednak premierową odsłonę hardtaila wyróżnia także wysoki komfort, duża sztywność, a nawet aerodynamika. To właśnie na tym rowerze startuje Gunn-Rita Dahle Flesjaa, najbardziej utytułowana kobieta w historii MTB, mistrzyni olimpijska, dziesięciokrotna mistrzyni świata, zwyciężczyni 29. wyścigów Pucharu Świata.

– Wszystkie zmiany wprowadzone do nowego modelu odpowiadają trendowi, by czuć się z rowerem jedną całością – mówi Dahle Flesjaa.

Idealne zespolenie z rowerem, a także większe bezpieczeństwo i precyzję prowadzenia zapewnia nowoczesna geometria ramy. Zmianom geometrii towarzyszy wiele innowacyjnych rozwiązań. Jedną z nowości jest wykorzystanie w ramie Big.Nine rur zoptymalizowanych pod kątem aerodynamiki, bardzo zbliżonych do tych tworzących Sculutrę, czołowy szosowy model Meridy. Jak najmniejsze opory powietrza mogą mieć znaczenie m.in. na długich prostych odcinkach w maratonach MTB.

Górską alternatywę dla hardtaili Meridy stanowią w Mobilnym Centrum Testowym modele Ninety-Six i One-Twenty, czyli tzw. fulle, rowery z pełnym zawieszeniem. Wszystkie dostępne do testów modele są wypełnione zaawansowanymi technologiami. Jedną z nich jest zastosowanie lnianych biowłókien wplecionych w strukturę karbonu tworzącego ramę. Pochłaniają one drgania na trasie i zwiększają komfort na nierównościach.

Rower robi różnicę, jak powiedzieć żonie?

Wszyscy, którzy zamiast jazdy w terenie wolą szybkie przemykanie na szosie, również znajdą w ciężarówce Meridy coś dla siebie. Zainteresowanie może wzbudzić model Scultura Disc 5000, rower szosowy z hamulcami tarczowymi, który ostatnio w Belgii otrzymał tytuł „Rower Roku 2017” w kategorii szosówek.

– Myślę, że tarcze dają przewagę. Czas reakcji jest z nimi dużo krótszy, to istotne nie tylko podczas wyścigów, ale także w ruchu ulicznym. Gdy kontrolujesz swoje hamulce, kontrolujesz swój rower – mówi Marko Kump, który ścigał się na Sculturze Disc w Paryż-Roubaix. – Gdy tylko ludzie będą mieli okazję przejechać się na rowerze szosowym z hamulcami tarczowymi, trudno im będzie wrócić do szosówki z hamulcami szczękowymi – uważa Patrick Laprell z działu badawczo-rozwojowego Meridy.

W ciężarówce znajdzie się także model aero, czyli Merida Reacto 7000-E z elektrycznym osprzętem. Na etapie projektowania spędziła ona niezliczone godziny w tunelu aerodynamicznym, by zapewniać jak najmniejsze opory powietrza na trasie. Na jednej z wersji Scultury oraz Reacto ściga się m.in. Vincenzo Nibali z grupy Bahrain-Merida, zwycięzca wszystkich trzech wielkich tourów (Giro d’Italia, Tour de France, Vuelta a Espana). W Mobilnym Centrum Testowym będzie dostępna także Merida Speeder 4000, czyli karbonowy rower szosowy z prostą kierownicą.

– Najlepiej samemu sprawdzić, jak jeździ dany model. Po takich testach mogę z pełnym przekonaniem stwierdzić, że dobry rower robi różnicę – powiedziała Marta Romanowska, jedna z uczestniczek ubiegłorocznych testów. – Ciężko opisać na gorąco wrażenia z jazdy, aż cały się trzęsę – przyznał tuż po jeździe Arkadiusz Foltak, który również wziął w nich udział. Wszyscy zainteresowani mogą dzięki ciężarówce Meridy zapoznać się z typami rowerów, które były dla nich dotąd zupełnie obce.

– Ścigam się w MTB i nigdy nie byłem przekonany do „szosy”, ale to się zmieniło. Mam o czym marzyć, zastanawiam się tylko, jak przekonać żonę do zakupu nowego modelu – uśmiechał się Dariusz Gembara po ubiegłorocznych testach w Warszawie.

Już w najbliższą sobotę w Olsztynie będzie można samemu sprawdzić, jaką różnicę robi dobry rower. Wciąż można zarezerwować sprzęt dla siebie na www.rowerymerida.pl/testy.

źródło, fot. informacja prasowa Merida Polska

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*