Wiadomości

Eksperymentalna nawierzchnia na nowej drodze

W środę, 24 września wicemarszałek Jarosław Słoma otworzy drogę wojewódzką nr 650 rozbudowaną na odcinku Węgorzewo–Banie Mazurskie. Przed uroczystością, która odbędzie się w Budrach, dzieci z miejscowej szkoły posłuchają o zasadach bezpieczeństwa na drodze oraz o programie „Przyjazna droga”, realizowanym przez ZDW, pod honorowym patronatem marszałka województwa Jacka Protasa. Odbędzie się również wykład na temat nowej eksperymentalnej technologii zastosowanej na zmodernizowanym odcinku.

Rok po oddaniu do użytku odcinków Banie Mazurskie–Boćwinka i Grabowo–Gołdap, ukończono kolejny etap przebudowy drogi wojewódzkiej nr 650, czyli 24 kilometrowy odcinek między Węgorzewem i Baniami Mazurskimi. Trasa została wzmocniona i poszerzona. Dodatkowo przebudowano 23 skrzyżowania, powstało ponad 16 km ciągów pieszych i rowerowych, 28 zatok autobusowych, przejścia dla pieszych, przebudowano oświetlenie i odwodnienie drogi, zainstalowano instrumenty zwiększenia bezpieczeństwa uczestników ruchu. Koszt tego projektu zamknął się w kwocie 73,6 mln zł, w tym dofinansowanie środkami unijnymi z Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 wyniosło 45,7 mln zł.

– Zakończony etap to olbrzymia część całego kontraktu – mówi Waldemar Królikowski, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Olsztynie. Finalizacja wszystkich robót na tym odcinku nastąpi po ukończeniu etapu drugiego, który obejmuje budowę parkingu przed miejscowością Miczuły (km 47+435 w kierunku Bań Mazurskich), rozbudowę drogi powiatowej z kanalizacją deszczową w Baniach Mazurskich oraz miejskiego odcinka w Węgorzewie wraz budową nowego mostu. Roboty te zakończą się już w pierwszej połowie 2015 roku.

Przed uroczystością młodzież ze Szkoły Podstawowej w Budrach posłucha o programie „Bezpieczna droga”, realizowanym przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie pod patronatem marszałka województwa Jacka Protasa. Dzieci otrzymają również kamizelki odblaskowe, poprawiające widoczność i bezpieczeństwo. Następnie uczestnicy spotkania dowiedzą się o nowatorskich w skali kraju materiałach, które zostały użyte na ok. kilometrowym odcinku nowej drogi.

Według przeprowadzonych testów zmodyfikowana mieszanka asfaltowa Polygum idealnie nadaje się na nawierzchnie w północno-wschodniej Polsce, które muszę być odporne na wysokie wahania temperatur między upalnym latem i ostrą zimą.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*