Wiadomości

Przypominamy: Od 8 marca zmiana organizacji ruchu w Olsztynie

Przypominamy, że od 8 marca czeka nas kilka bardzo istotnych zmian w organizacji ruchu w centrum Olsztyna. Kierowcy i pasażerowie komunikacji miejskiej muszą przygotować się na kolejne utrudnienia.

Zmiany w organizacji ruchu w Śródmieściu

W związku z budową linii tramwajowych od 8 marca zamknięte dla ruchu będą fragmenty ulicy Kościuszki na odcinku od ul. Kętrzyńskiego do skrzyżowania z al. Piłsudskiego, ulica 11 Listopada oraz aleja Piłsudskiego na odcinku od ul. Pieniężnego do ul. Kopernika.

Na ul. Kętrzyńskiego, na około stumetrowym odcinku wzdłuż skrzyżowania z Kościuszki, ruch będzie odbywał się na jednej części jezdni, po jednym pasie w każdym kierunku. Na ul. Kościuszki utrzymany zostaje ruch ulicami poprzecznymi, czyli na: Mickiewicza, Mazurskiej i Kołobrzeskiej. Ponadto zachowana będzie możliwość dojazdu do posesji oraz do Centrum Handlowego Manhattan

Schemat organizacji ruchu

zmiany 100x70cm.ai

W związku z pracami na ul. Kościuszki zmienią się trasy przejazdu autobusów linii 7 i 10.

Trasa „siódemki” zmieni się od skrzyżowania Piłsudskiego z Kopernika. Autobus z al. Piłsudskiego skręci w Kopernika, dalej pojedzie do pl. Pułaskiego, ulicą Kajki, Partyzantów przez pl. Bema do Dworca Głównego. Tu autobus zawróci i do pętli Jakubowo pojedzie ulicami: Partyzantów, pl. Bema, Limanowskiego, Sybiraków.

Autobusy linii 10 będą jeździły ul. Głowackiego aż do al. Piłsudskiego.

Aleja Piłsudskiego zostanie zamknięta dla ruchu indywidualnego na odcinku od skrzyżowania z ul. Pieniężnego i 1 Maja do skrzyżowania z ul. Kopernika. Na odcinku alei poza pojazdami budowy będą mogły poruszać się autobusy komunikacji miejskiej, taksówki oraz służby miejskie. Możliwy też będzie dojazd do posesji. Na czas budowy na chodnikach będzie dopuszczony ruch rowerowy.

Utrzymany zostanie przejazd al. Piłsudskiego do ulicy Kopernika, z ograniczeniem ruchu do jednej jezdni po jednym pasie w każdym kierunku.

W ciągu ulic Pieniężnego i 1. Maja ruch będzie możliwy tylko dla samochodów jadących w stronę Zatorza. Kierowcy jadący ul. 1 Maja w dół będą musieli skręcić w prawo w ul. Ratuszową, która staje się ulicą dwukierunkową. Od skrzyżowania z ul. Ratuszową ulicami 1 Maja i Pieniężnego będą mogły pojechać tylko autobusy komunikacji miejskie, taksówki i pojazdy służb miejskich.

Szczególną uwagę powinni zachować kierowcy wjeżdżający w ul. Skłodowskiej-Curie.Od skrzyżowania z Ratuszową do skrzyżowania z ul. Partyzantów ulica będzie dwukierunkowa. Natomiast od skrzyżowania z Ratuszową do skrzyżowania z ul. 11 Listopada i ul. Nowowiejskiego będzie ulicą jednokierunkową o odwróconym kierunku ruchu w porównaniu z dotychczasowym rozwiązaniem.

Podobnie kierunek ruchu zostanie odwrócony na ulicach Nowowiejskiego i Konopnickiej, umożliwiając w ten sposób dojazd do ulicy Wyzwolenia i placu Jedności Słowiańskiej.
[divider]
Od poniedziałku (9 marca) ruch wahadłowy na ul. Żołnierskiej

W poniedziałek, 9 marca, zawężona zostanie jezdnia ulicy Żołnierskiej. Z ruchu będzie wyłączona północna część ulicy (po stronie sklepu PSS Społem i obserwatorium astronomicznego).

W związku z pracami prowadzonymi na tym odcinku budowy linii tramwajowej wykonawca zajmie około osiemdziesięciometrowy odcinek jezdni od wiaduktu nad ul. Obiegową w kierunku ul. Dworcowej. Na czas prowadzenia robót na jezdni zostanie wprowadzony ruch wahadłowy. Przy sklepie „Bratek” utrzymany zostanie dojazd do osiedla. Przejście dla pieszych, zlokalizowane naprzeciwko budynku sanepidu, zostanie przeniesione o 60 metrów w kierunku ul. Dworcowej, w okolice wjazdu na parking Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego.

Przystanek autobusowy zlokalizowany na wysokości sklepu „Bratek” zostanie przeniesiony ok. 200 metrów w kierunku ul. Dworcowej w okolice wejścia głównego do Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego. Utrudnienia potrwają około 4 tygodni.
[divider]
Od wtorku (10 marca) zamknięta zostanie ul. Płoskiego

W związku z kolejnym etapem robót na odcinku A budowanej linii tramwajowej, wykonawca zamknie dla ruchu ulicę Płoskiego. Od wtorku, 10 marca, ul. Płoskiego będzie nieprzejezdna od skrzyżowania z ul. Wilczyńskiego do skrzyżowania z ul. Witosa. Prace na tym odcinku mają potrwać około dwóch miesięcy.

Zamkniêcie P³oskiego
[divider]
Z soboty na niedzielę (14/15.03) nastąpi kolejna zmiana organizacji ruchu. Wyłączone zostanie skrzyżowanie ul. Sikorskiego z ul. Obrońców Tobruku.

Ponadto na ulicy Sikorskiego (od ulicy Pstrowskiego do ulicy Tuwima oraz od ulicy Wańkowicza do ulicy Wilczyńskiego) ruch będzie odbywał się tylko na jednej jezdni po jednym pasie w każdym kierunku. Zamknięty zostaje wlot w ulice Minakowskiego, a dostępny będzie wlot w ulice Zaruskiego.

obronców_tobruku

Źródło: ZDZiT Olsztyn, tramwaje.olsztyn.eu

[divider]
Od soboty 21 marca br. nastąpi kolejna zmiana organizacji ruchu na ulicy Sikorskiego.

Na odcinku od ul. Pstrowskiego do ul. Wilczyńskiego ruch będzie odbywał się tylko na jednej części jezdni i pozostanie jeden pas ruchu w każdym kierunku. Wszystkich mieszkańców, kierowców, rowerzystów i pieszych prosimy o zachowanie szczególnej uwagi podczas przemieszczania się w rejonie budowy.

Schemat organizacji ruchu

E I Uwaga 12_03_2015

[divider]

W poniedziałek, 13 kwietnia zmieni się organizacja ruchu na skrzyżowaniu ulic Obiegowej, Pstrowskiego i Sikorskiego.

W związku z kolejnym etapem przebudowy w tym obszarze wykonawca linii tramwajowej zamknie wylot z ul. Obiegowej i odcinek północnej jezdni ul. Pstrowskiego (położonej bliżej ul. Obiegowej). Po wprowadzeniu zmian w organizacji ruchu możliwy będzie skręt w prawo z ulicy Pstrowskiego w ul. Sikorskiego (dla jadących od strony ul. Niepodległości).

Schemat organizacji ruchu od 13.04.2015 r.

13_04_2015 Pstrowskiego Obiegowa

[divider]

W związku z realizacją kolejnego etapu robót przy budowie linii tramwajowej w Olsztynie od czwartku 16 kwietnia br. zamknięte dla ruchu zostanie skrzyżowanie Kościuszki-Mickiewicza. Przez teren budowy pozostanie zachowana możliwość dojazdu do posesji oraz do Centrum Handlowego Manhattan.

Schemat organizacji ruchu od 16.04.2015 r.

Model
Źródło: ZDZiT Olsztyn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*