Wiadomości

88 mln zł na nowe perony i sprawniejsze podróże z Olsztyna do Iławy

Szybki przejazd pociągów, większy komfort obsługi na peronach m.in. w  Rudzienicach Suskich, Starych Jabłonkach, Biesalu, Samborowie oraz wyższy poziom bezpieczeństwa zapewnią prace PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Zarządca infrastruktury ogłosił przetarg na prace projektowe i budowlane pomiędzy Iławą a Olsztynem na linii nr 353. Wartość prac szacowana jest na 88 mln zł.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. do trzeciego kwartału 2018 r. zapewnią sprawny przejazd i wygodną obsługę na peronach dla podróżujących trasą Olsztyn-Iława. Po zakończeniu remontu pociągi na tej trasie pojadą z prędkością 120 km/h.

Nowe perony, szybciej i bezpieczniej na trasie

Lepszą podróż i wyższy poziom bezpieczeństwa zapewni przebudowa ok. 80 km linii i 28 przejazdów kolejowo-drogowych pomiędzy Jamielnikiem a Olsztynem. Dziesięć skrzyżowań otrzyma dodatkowe zabezpieczenia w postaci urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej. Przejazdy zyskają nową nawierzchnię, oświetlenie i drogi dojazdowe.

W ramach prac kompleksowo przebudowane zostaną perony na stacjach w Rudzienicach Suskich, Starych Jabłonkach, Biesalu i Samborowie oraz na przystankach Pikus, Lubajny i Unieszewo. Wszystkie obiekty zyskają wyższe platformy wyposażone w antypoślizgową nawierzchnię, wiaty, oświetlenie, ławki oraz tablice informacyjne. Będą również udogodnienia dla osób niepełnosprawnych – nowe pochylnie, oznakowanie tras i miejsc odpoczynku dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dla osób niewidomych będą również informacje w języku Braille’a.

Prace umożliwią zwiększenie przepustowości linii i przyspieszenie wszystkich składów korzystających z trasy. Projekt jest finansowany z budżetu państwa.

Krótsze podróże na linii Inowrocław – Olsztyn (linia nr 353)

Remont torów na linii nr 353 jest kolejną inwestycją, mającą na celu polepszenie przewozów na trasie Inowrocław – Olsztyn. W 2015 r. zakończyła się rewitalizacja 90 km trasy kolejowej z Inowrocławia do Jabłonowa Pomorskiego, co skróciło podróż o 20 minut. Obecnie przejazd między tymi miejscowościami trwa niecałe 70 minut, a pociągi pasażerskie jadą z prędkością 120 km/h.

Do września br. potrwają prace na dalszym odcinku linii pomiędzy Ostrowitem, Biskupcem Pomorskim a Jamielnikiem. Modernizacją objęte zostało 33 km torów, przejazdy kolejowo-drogowe i obiekty inżynieryjne. Dobiega końca przebudowa peronu w Olsztynie Zachodnim. Od kwietnia rozpocznie się przebudowa peronów w Naterkach. Inwestycja dostosuje infrastrukturę do prędkości 120km/h dla pociągów pasażerskich oraz 100 km/h dla towarowych. Koszt inwestycji to 59 mln zł.

Źródło: PKP SA

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*